Rabu, Februari 26, 2014

Gadis Asia Terbaik Di Dunia!


Loading...

Seperti benua lain, Asia mempunyai pelbagai negara yang didiami masyarakat dengan latar belakang berbeza.

Nora Danish cantik

Setiap negara mempunyai kesenian dan keistimewaannya yang tersendiri termasuklah kecantikan gadisnya. Kecantikan gadis Asia belum tentu dapat ditandingi mana-mana wanita lain seluruh dunia.

Apa yang menariknya? Disenaraikan beberapa kelebihan wanita Asia yang berjaya menarik minat jejaka luar hingga memperlihatkan peratusan perkahwinan campur naik mendadak saban tahun.

Cantik cara tradisional

Asian Natural Beauty

Wanita Asia punya banyak rahsia cantik yang diolah daripada alam semula jadi. Di Malaysia contohnya, ada banyak ramuan tradisional yang diminum atau dipakai di badan untuk tujuan kecantikan.

Wanita Jepun kebiasaannya minum teh. Hampir semua negara mempunyai rahsia turun-temurun cantik menggunakan cara tradisional mereka sendiri.

Pola pemakanan warga Asia juga cenderung lebih sihat. Hal itu juga menjadi pendorong kecantikan dan rahsia awet muda wanita Asia.

Warna kulit jadi pelindung

Beutskin Essence

Warna kulit orang Asia cenderung kuning hingga sawo matang. Semakin gelap warna kulit, semakin bagus perlindungan terhadap kerosakan akibat sinar matahari.

Oleh itu, bagi anda yang memiliki kulit sawo matang seharusnya bersyukur. Wanita dengan kulit putih memerlukan perlindungan yang lebih banyak.

Selain itu, kulit wanita Asia cenderung lebih halus dan lembut. Kerap kali kita lihat gadis Barat sanggup berjemur di bawah terik matahari semata-mata mahukan tona warna kulit seperti orang Asia.

Jelas, mereka cemburu dengan kita!

Tak mudah kedut

natural asian skin

Komposisi lemak di wajah wanita Asia lebih banyak berbanding wanita dari benua Eropah dan Amerika. Perbezaan ini menyebabkan kulit wajah wanita Asia tidak mudah berkedut.

Wanita Asia juga cenderung memiliki mata yang cembung, hal ini akan membuat mereka tidak mudah mengalami mata kendur. Lemak di sekitar bibir juga lebih banyak sehingga garis lengkung senyum lebih samar.

Kemudian dari segi fizikal, wanita Asia memiliki kulit yang halus mulus dan lembut seperti sutera, jauh bezanya jika bandingkan dengan kulit wanita Barat yang kasar dan berbulu lebat.

Tulang wajah lebih halus

Asian Woman Beauty Face

Dibandingkan gadis dari benua Eropah dan Amerika, struktur tulang wajah wanita Asia lebih halus. Tulang pipi tidak terlalu menonjol, tulang dagu juga lebih halus dan membujur.

Hal ini membuatkan wajah wanita Asia tampak lebih lembut. Sedangkan wanita Barat memiliki struktur tulang yang lebih tegap, tulang hidung lebih menonjol, tulang pipi tinggi dan tulang dagu lebih terlihat.

Lambat beruban

Asian Girl Hairs

Rambut orang Asia lebih cepat tumbuh dibandingkan masyarakat Carribean mahupun Caucasian. Menariknya, rambut kita tumbuh 1 hingga 3 sentimeter setiap bulan.

Lebih menyenangkan apabila rambut kita lambat untuk mengalami kebotakan berbanding masyarakat luar lain.

Selain botak atas faktor usia, rambut beruban orang Asia juga lebih lambat daripada bangsa lain.

Tidak perlu bersusah payah mewarnakan rambut. Sedia kala memiliki rambut hitam pada waktu orang lain mewarnai rambut?

Anda harus bangga dengan hal ini. Rambut asli Asia mengandungi medulla yang banyak pigmen warna gelap membuatkannya berkilau dan lembut.

Namun kerana rambut kita lebih tebal dan panjang, kadangkala ia lebih cepat kering. Perlu rajin melakukan ‘rawatan’ dengan nutrisi untuk mengekalkan kelembapannya.

BACA INI JUGA: 10 Pramugari AirAsia Malaysia Paling Cantik

-SENTIASAPANAS.COM

Seorang blogger yang suka berkongsi ilmu untuk individu yang suka membaca.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon