Monday, January 27, 2014

Minum Susu Anjing Kerana Terlalu Miskin


Apabila manusia itu dibelenggu kemiskinan, apa sahaja cara akan digunakan demi untuk mencari makanan untuk mengenyangkan perut yang sedang lapar.

Shakil Ahmed Minum susu Anjing

Seorang kanak-kanak berusia lapan tahun di Bangladesh, menjadikan ruang internet gempar apabila fotonya sedang meminum susu dari seekor ibu anjing tersebar luas.

Kejadian itu berlaku di sebuah daerah di bahagian utara Bangladesh yang dikenali sebagai Gaibandha.

BACA INI JUGA: Masyarakat Yang Hidup Dalam Timbunan Sampah

Shakil Ahmed dilahirkan dalam sebuah keluarga yang miskin dan dia sering kelaparan apabila ibunya meninggalkannya di rumah untuk bekerja sebagai pembantu rumah.

Tabiat Shakil bermula dengan meminum susu daripada ibu anjing peliharaannya sendiri, walaupun ditegur ibu bapa dan jiran, Shakil tetap melakukannya.

Biarpun kini, anjing peliharaannya itu telah mati, Shakil masih tidak dapat berhenti daripada meminum susu anjing.

Dia kini meminum susu anjing daripada ibu anjing yang ditemuinya di jalanan.

Ibu Kesal Diarah Susukan Anak Dalam Tandas

Leanna Donaldson Dennis, 18

Sementara itu, seorang ibu muda, Leanna Donaldson Dennis, 18, kesal apabila dia diarahkan untuk menyusukan bayinya di dalam tandas orang kurang upaya (OKU) sewaktu berada di Restoran Singapore Buffet Express di Clydebank, West Dunbartonshire, Scotland, baru-baru ini.

Dia yang pada ketika itu sedang menikmati makanan tengahari bersama rakannya memohon kebenaran dari pengurus restoran tersebut untuk menyusukan Pete yang berusia dua bulan.

“Bayi saya jelas kelaparan dan saya bertanya kepada pengurus tersebut, adakah saya boleh duduk di satu sudut untuk menyusukan Pete. Tetapi, dia berkata ‘tidak’ dan mengarahkan seorang pekerjanya untuk membawa saya ke tandas OKU.

“Saya berada di situ selama 20 minit dan kemudiannya keluar kerana merasakan keadaan sangat tidak bersih untuk menyusukan Pete. Kami kemudiannya membayar bil tanpa menghabiskan makanan dan menuju ke pusat membeli-belah Clyde yang lebih ‘mesra’ kepada ibu seperti saya,” ujarnya.

Di negara itu, adalah menjadi hak seorang ibu untuk menyusukan bayi di bawah usia dua tahun di tempat awam dan sebarang percubaan untuk menghalangnya dikira sebagai kesalahan jenayah.

Bagaimanapun, pengurus restoran tersebut kemudiannya menjelaskan kejadian tersebut hanyalah salah faham dan memohon maaf atas perkara itu.

BACA INI JUGA: Penemuan Saintifik Susu Ibu Bukti Kebenaran Al-Quran

Sumber: Clydebankpost/Mynewshub

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon