Thursday, January 09, 2014

Lelaki Budiman Bunuh Diri Angkara Orang BODOH!


Seorang lelaki yang sepatutnya diberi penghargaan kerana membantu mangsa langgar lari, dilaporkan membunuh diri kerana dituduh bertanggungjawab menyebabkan kemalangan berkenaan.

Bunuh diri

Tidak cukup dengan itu lelaki terbabit juga dituntut membayar pampasan kepada mangsa kemalangan itu.

Media tempatan semalam melaporkan Wu Weiqing, 46, dari Dongyuan di wilayah Guangdong, terlihat seorang lelaki warga emas yang cedera dilanggar ketika menaiki motosikalnya pada malam tahun baru lalu.

Isterinya berkata, Wu membantu mangsa malah membawa lelaki terbabit ke klinik berhampiran serta membayar yuran perubatan berjumlah 3,500 yuan (RM1,894).

“Wu terkejut apabila dia pula dituduh melanggar mangsa dan didesak membayar ganti rugi dalam jumlah yang tinggi,” katanya.

(Baca: Pengantin Wanita Silap Tiduri Pengapit Lelaki Di Malam Pertama)

Anak perempuannya, Wu Haiyan memberitahu bapanya memaklumkan keluarga mangsa menuntut wang untuk ‘yuran perubatan.’ “Ayah menghubungi saya mengatakan rasa tertekan dan lebih rela mati daripada terus diganggu.

“Ayah terkilan apabila orang yang dibantu menyusahkannya pula,” katanya.

Dalam keadaan tertekan, kata Haiyan, Wu memilih untuk membunuh diri bagi membuktikan dia tidak bersalah,” katanya. Mayat Wu ditemui dalam kolam berhampiran bandar itu beberapa jam kemudian.

Sementara itu, keluarga warga emas berkenaan menafikan mereka menuntut jumlah ganti rugi terlalu tinggi.

Anak sulung lelaki terbabit juga mempertikaikan mengapa Wu membawa bapanya ke hospital.

“Jika bukan dia yang mencederakan ayah saya, kenapa pula dia bersusah payah membawanya ke hospital dan membayar kos perubatannya?” soalnya. -AFP

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon