Tuesday, December 31, 2013

Top 10 Pelakon Sinetron Indonesia Paling Popular


Lakonan pelakon remaja, cantik, seksi dan popular di layar sinetron kini menghiasi skrin TV di negara kita. Hampir semua stesen TV menyiarkan lakonan mereka.

Populariti mereka sekaligus mengisi era lakonan pelakon cantik seperti Ayu Azahari, Dian Sastro, Tamara Blazingky dan ramai lagi pelakon popular 90an.

Kini giliran pelakon-pelakon muda yang menjadi idola ketika ini.

Citra Kirana

Citra Kirana

Dilahirkan pada 23 April 1994 di Bogor, Indonesia. Dikenali menerusi sinetron Putri Yang Ditukar pada tahun 2007, Safa dan Marwah dan yang terbaru sinetron Tukang Bubur Naik Haji. Citra juga tercalon sebagai Aktris Terfavorit Ajang Panasonic Awards 2013 dan Aktris Terfavorit Indonesia Kids Choice Awards 2013 bagi kategori Aktris sinetron Terpuji Festival Film Bandung.

Kimberly Alvionnella Ryder

Kimberly Alvionnella Ryder

Pelakon berdarah kacukan Makkasar dan Inggeris ini dilahirkan di Jakarta, Indonesia pada 6 Ogos 1993 memulakan karier lakonan pada tahun 2008 menerusi sinetron berjudul Cahaya dan Air Terjun Pengantin Phuket. Kimberly juga seorang pelakon filem berjudul Chika dan Get Married pada tahun 2011. Terbaru pelakon ini muncul dalam sinetron berjudul Monyet Cantik yang kini disiarkan di stesen TV Indonesia.

Kartika Putri

Kartika Putri

Anak Palembang, Indonesia ini dilahirkan pada 20 Januari 1991. Selain berlakon sinetron dan filem, pelakon cantik ini juga hos TV bagi rancangan Rejeki Rejeki Malam pada tahun 2011 selain pernah menjadi hos pembantu rancangan Dahsyat tahun lalu. Antara filem lakonannya ialah Nenek Gayung, Samudra Hotel dan sebagainya.

Michelle Zudith

Michelle Zudith

Kelahiran Medan, Indonesia, beragama Islam dilahirkan pada 20 Januari 1995 dan muncul dalam sinetron Love In Paris Season 1 dan 2, Bunga Cinta dan sebagainya.

Ririn Dwi Ariyanti

Ririn Dwi Ariyanti

Anak bungsu dari tiga beradik ini dilahirkan di Malang, Indonesia pada 6 November 1985. Menjadi hos TV seperti Let's Dance pada tahun 2004 diikuti hos program Cermin Hati dan sebagainya. Lakonannya diasuh di dalam sinetron seperti Bukan Diriku pada tahun 2006, Impian Cinderella, Pintu Hidayah, Maha Cinta dan terbaru sinetron Bola Bolu. Ririn juga seorang model iklan TV seperti Fres dan Natural, Nourish Skin dan sebagainya.

Aura Kasih

Aura Kasih

Dari finalis Miss Indonesia pada tahun 2007, Aura atau nama sebenarnya Sanny Aura Syahrani melangkah kaki sebagai penyanyi, pelakon filem dan model. Anak kelahiran Bandung, Jawa Barat, Indonesia pada 23 Februari 1988 mula dikenali apabila merakamkan lagu Mari Bercinta pada tahun 2008 yang dimuatkan di dalam album Malaikat Penggoda.

Nabila Ratna Ayu Azalia

Nabila Ratna Ayu Azalia

Turut dikenali sebagai Ayu Chin, bekas anggota termuda kumpulan JKT 48 yang menyertai program Idol Indonesia. Nabila dilahirkan pada 11 November 1999 di Jakarta, Indonesia juga seorang model iklan TV.

Ida Ayu Kadek Devi

Ida Ayu Kadek Devi

Memulakan karier lakonan pada 2003 menerusi lakonannya dalam sinetron berjudul Cinta Bikin Pusing, Kawin Gantung, Cinta 2020, Celana Bulu Jeans, AKu Cemburu dan sebagainya. Ida dilahirkan di Bandung pada 7 NOvember 1985.

Raisa Andriana

Raisa Andriana

Anak kelahiran Jakarta ini dilahirkan pada 6 Jun 1990, mendapat pendidikan dari Universitas Bina Nusantara Internasional. Memulakan karier seni sebagai penyanyi dan dikenali menerusi lagu berjudul Serba Salah. Album pertama Raisa berjudul Raisa menampilkan lagu-lagu seperti Terjebak, Nostalgia, Pergilah dan sebagainya. Untuk melihat gambar dan aktivitinya kunjungi Facebook Raisa. Selain menyanyi, Raisa juga seorang model iklan TV.

Nina Zatulini

Nina Zatulini

Nama asal pelakon ini ialah Shadrina Zatulini Manaf dan dilahirkan di Jakarta pada 23 November 1991. Model iklan TV ini juga muncul sebagai pelakon filem Cinta 24 karat, Menjelang Cinta dan lain-lain lagi. Manakala lakonannya di dalam sinetron ialah Asmara Rama dan Shinta dan sebagainya. Menurut pelakon ini, pengalaman pahitnya ialah dua kali putus cinta.

-Sentiasapanas.com

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon