Monday, September 30, 2013

Video Aksi Ngeri Peluncur Berani Mati Jeb Corliss


Info Ngeri. Penerjun udara Amerika Syarikat (AS), Jeb Corliss melakukan aksi ngeri terbaharu dengan meluncur melalui ruang sempit di Gunung Jianglang di pantai timur China, baru-baru ini.


Terjunan itu dikategorikan sebagai berbahaya kerana ruang antara Gunung Jianglang di wilayah Zhejiang itu hanya sebesar enam meter.

Corliss yang digelar The Flying Dagger memulakan terjunan berbahaya itu dengan melompat keluar dari sebuah helikopter dengan memakai pakaian bersayap berteknologi tinggi.

Dia kemudiannya terbang ke arah Gunung Jinglang yang mempunyai ketinggian 274 meter, sebelum memasuki ruang tersebut yang lebarnya berukuran 4.5 meter dan 18.2 meter, serta panjang, tiga padang bola.

Corliss hanya mempunyai ruang seluas satu meter di kiri dan kanannya sebelum dia boleh melepaskan payung terjunnya ketika berada 91 meter dari atas tanah.

Selepas berjaya melakukan terjunan itu, Corliss menulis dalam Facebooknya menyatakan cuaca ketika itu hanya membenarkan aksi selama satu jam dan dia perlu memastikan aksi tersebut sempurna.

''Saya berjaya membuka payung terjun dengan baik dan hanya memikirkan tempat pendaratan.

''Ia merupakan terjunan yang paling menuntut kemahiran teknikal dalam hidup saya, terutamanya semasa melalui ruang kecil itu sehingga mendarat,'' katanya.

Ini bukannya aksi pertama Corliss melakukan aksi merbahaya menggunakan pakaian bersayap berteknologi tinggi.

Pada 2011, dia pernah terjun dari sebuah helikopter pada ketinggian 1828 meter dan meluncur melalui pergunungan Tianmen di wilayah Hunan, China. -AGENSI


BACA INI JUGA: Telaga Ajaib Yang Sangat Menakjubkan Di Portugal

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon