Friday, August 30, 2013

Luarbiasa! Gua Yang Mampu Menyembuhkan Penyakit


Pusat Pengurusan Kesakitan terbesar di dunia yang juga sebuah destinasi popular pelancong iaitu Healing Caves di Gastein, Austria biasanya menerima seramai 75,000 orang pengunjung setiap tahun.

Luarbiasa! Gua Yang Mampu Menyembuhkan Penyakit

Mereka biasanya berkunjung ke situ untuk mendapatkan khidmat terapi yang agak kontroversi yang menggunakan gas radon radioaktif untuk memulihkan pelbagai masalah kesihatan seperti 'arthritis' dan 'psoriasis'.

Pada mulanya masyarakat tempatan mencari emas di Gunung Radhausberg namun akhirnya mereka menemui sesuatu yang lebih berharga iaitu gas radioaktif yang berada pada tahap rendah dan kemudiannya diketahui yang gas radioaktif itu jika digabungkan dengan kelembapan kawasan gua dan suhu yang tinggi mampu menguatkan sistem imun dan boleh menyembuhkan pelbagai penyakit serius.


Kemudiannya, 'keajaiban' Gua Gastein ini mula tersebar ke seluruh Austria, Jerman dan juga negara-negara Eropah tengah yang lain dan pada hari ini, Gastein bukan sahaja dikenali sebagai destinasi ski bertaraf dunia tetapi juga sebagai pusat pemulihan yang mempunyai peratus sembuh yang cukup tinggi iaitu pada kadar 90%.

Ramai yang berkunjung ke situ berkata bahawa dengan melakukan beberapa sesi rawatan di gua itu, mereka akan kekal sihat sepanjang tahun.

Cara rawatan itu bertindak ialah apabila gas radioaktif itu masuk ke dalam badan melalui kulit dan paru-paru, ia akan mengaktifkan badan pada tahap tertentu yang memulakan proses penyembuhan diri sendiri.



-Sentiasapanas.com

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon