Friday, August 23, 2013

Alvin Dan Vivian Cabar Pertuduhan Mahkamah!


Pasangan porno murahan, Alvin-Vivian, dilaporkan bakal mencabar satu dari tiga pertuduhan yang dikenalan terhadap mereka iaitu menyebabkan ketidakharmonian, perpecahan termasuk menyebarkan kebencian atau mempunyai niat jahat memburukkan agama.


Alvin Tan dan Vivian Lee memfailkan cabaran ke atas pertuduhan mengikut Sksyen 298A Kanun Keseksaan dua hari lalu.

Hakim Dazuki Ali menetapkan 19 September untuk sebutan semula perbicaraan kes mereka hari ini.

Peguam mereka, Chong Joo Tian memberitahu The Malaysian Insider, Mahkamah Tinggi belum menetapkan tarikh untuk mendengar permohonan itu.

Pada 18 Julai, pasangan itu, yang dikenali sebagai Alvivi, didakwa melakukan tiga kesalahan di bawah Akta Hasutan, Akta Penapisan Filem dan Kanun Keseksaan.

Mereka bakal berhadapan hukuman hukuman penjara maksimum 15 tahun masing-masing, dengan denda, jika sabit kesalahan atas tiga tuduhan itu.

Kedua-duanya didakwa membuat hasutan memuat naik di laman Facebook bertajuk "Alvin dan Vivian-Alvivi" di https://www.facebook.com/alvivi.swingers dengan gambar bertajuk "Selamat Berbuka Puasa DENGAN Bak Kut Teh .. Wangi, enak, menyelerakan! "dengan logo Halal di sebelahnya.

Pentadbir Facebook menutup halaman mereka tidak berapa lama selepas itu.

Mereka didakwa melakukan kesalahan itu di 568-14-18 Kompleks Mutiara, Jalan Ipoh, Batu 3 1/2, Kuala Lumpur, antara 11 Julai dan 12.

Mereka juga didakwa memuat naik gambar lucah mereka di http://alviviswingers.tumblr.com/ antara pukul 9 pagi pada 6 Julai dan 2 pagi pada hari berikutnya. [Sumber]


Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon