Wednesday, July 17, 2013

Genius Yang Mendapat Ijazah Ketika Berusia 10 Tahun


Michael Kevin Kearney yang berusia 28 tahun telah diketahui umum menjadi pelajar termuda di dunia di sesebuah universiti dan berjaya mendapat ijazah pertamanya ketika berusia 10 tahun.

Genius Yang Mendapat Ijazah Ketika Berusia 10 Tahun

Pada tahun 2008 pula, Michael sekali lagi mencatat sejarah apabila berjaya memenangi hadiah 1 juta dolar dalam program realiti televisyen yang sangat popular.

Michael dilahirkan di Amerika Syarikat pada tahun 1984 dan sangat terkenal kerana telah mencipta beberapa buah rekod dunia dan akhirnya telah menjadi seorang pensyarah di universiti pada usia 17 tahun.

Dia mula bertutur ketika berusia 4 bulan dan pada usia 6 bulan, dia mengatakan pada doktor yang merawatnya, 'saya mendapat jangkitan di sebelah telinga kiri' dan belajar untuk membaca pada usia 10 bulan.

Semasa usianya mencecah 4 tahun, Michael telah didiagnos dengan ujian untuk John Hopkins program matematik dan berjaya mendapat markah penuh dalam ujian tersebut.

Dia berjaya menamatkan sesi persekoahan menengah pada usia 6 tahun, memasuki universiti iaitu Santa Rosa Junior College pada usia tersebut dan berjaya menamatkannya pada usia 10 tahun dalam bidang Associate of Science in Geology.

Dia disenaraikan di dalam Guinness Book sebagai pelajar lepasan universiti paling muda iaitu pada usia 10 tahun dengan mendapat ijazah dalam bidang antropologi.


Namun, pada tahun 2006, dia terus menjadi terkenal di serata dunia kerana berjaya mencecah ke peringkat akhir dalam kuiz Mark Burnett/AOL iaitu permainan Gold Rush dan menjadi manusia pertama yang berjaya memenangi hadiah 1 juta dolar untuk satu permainan realiti dalam talian.

-SENTIASAPANAS.COM

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon