Tuesday, July 30, 2013

Cara Mengetahui Blog DoFollow Dan NoFollow


Blog dofollow memang menjadi buruan setiap blogger untuk mendapatkan backlink termasuk saya yang juga masih dalam proses belajar menjadi blogger yang baik.

Follow

Oleh sebab itu blog yang dofollow akan mendapatkan kunjungan yang sangat signifikan dari segi kunjungan.

Buat kawan-kawan yang sedang belajar sebagai blogger dan ingin mengetahui bahawa suatu blog itu dofollow atau nofollow, mari semak butir-butir berikut.

Untuk mengetahui bahawa dengan mudah suatu blog dofollow atau nofollow boleh menggunakan cara menginstall add ons (bagi pengguna mozilla firefox).

Langkah pertama dapatkan add ons nodofollow di sini,

Kemudian klik + Add to firefox.


Firefox akan meminta anda untuk 'confirm' pemasangan add-ons, klik allow. Setelah selesai, restart firefox anda dan add ons nodofollow siap digunakan.

Jika ingin mengetahui suatu blog nofollow atau dofollow adalah dengan cara mengklik tools di menu firefox kemudian pilih NoDoFollow


Atau dengan cara klik kanan pada halaman mana-mana blog dan pilih NoDofollow.

Dan setelah mengklik NoDoFollow maka seluruh link dofollow akan kelihatan berwarna biru dan link nofollow akan kelihatan berwarna merah.


Seperti yang anda lihat, blog sentiasapanas adalah nofollow (berwarna merah) termasuk pada ruangan komen KECUALI pada link BLOGLIST.


Jadi, jika anda mahukan backlink dofollow daripada kami, mari bertukar link.

Tinggalkan komen anda pada ruangan BLOGLIST.. :)

BACA INI JUGA: Masalah Background Gambar Gelap Selepas Muat Naik Pengguna Blogspot

-SENTIASAPANAS.COM

3 comments

  1. OK admin, satu ilmu dapat pagi ini. PP sudah linkan SP dalam bloglist PP. Minta jasa baik utk tukar Rossa Calla ke Perling Putih dalam bloglist tuan admin. Terima kasih kerana sudi exchange link.Wasallam

    ReplyDelete
  2. ilmu blogging yang bagus. thx admin

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon