Thursday, June 27, 2013

Al-Qur'an Membuktikan Bahawa Teori Umur Bumi Selama Ini Satu Pembohongan


Sejarawan barat menyebutkan bahawa catatan mengenai sejarah bermula sekitar 3,500 SM. Sekitar 4,000 sehingga 3,500 SM merupakan zaman Nabi Musa AS kerana ada catatan mengatakan bahawa Nabi Musa bersama Firaun dan kaumnya adalah sekitar 4,900 SM.


Walau bagaimanapun, sejarah bermulanya peradaban manusia adalah bermula sekitar 8,000 sehingga 10,000 SM.

Fakta yang dipelajari di seluruh dunia termasuklah di Malaysia mengenai sejarah awal tamadun manusia adalah tidak tepat.

Menurut buku sejarah, zaman terawal dikenali sebagai Paleolitik, Neolitik, diikuti Mesolitik dan Logam. Menurut sejarah yang kita pelajari lagi, Paleolitik bermula 2,500,000 sehinggalah 8,000 SM.

Terdapat beberapa kekeliruan mengenai fakta kewujudan zaman Paleolitik ini. Sekiranya zaman Neolitik sehinggalah zaman Logam hanya megambil masa kira-kira 7,500 tahun sahaja iaitu bermula 8,000 SM sehinggalah 500 SM, bagaimanakah zaman Paleolitik mengambil menempuh masa yang terlalu panjang iaitu 2,492,000 tahun!

Adakah tiada zaman atau tamadun manusia yang wujud antara tempoh tersebut? Jawapannya Ya! Bahkan hakikatnya zaman Paleolitik ini yang terbahagi kepada Awal (2.5 juta - 30 ribu SM) dan Lewat (30 ribu - 8,000 SM) ini sebenarnya tidak wujud!

Menurut kajian sejarah, Nabi Adam AS mula hidup di dunia setelah diturunkan ke bumi sekitar 10,000 sehingga 8,000 SM.

Sekiranya kita mahu serasikan dengan fakta kajian sejarawan barat ini, tamadun kehidupan manusia awal hanya bermula sekitar tempoh tersebut sahaja.

Dari Ibnu Abbas, dari (cerita) Rasulullah SAW (kepadanya), kemudian ia berkata: “Umur Adam adalah 1000 tahun”.

Kemudian ia berkata: "Antara Adam dengan Nuh adalah 1000 tahun, dan antara Nuh dengan Ibrahim adalah 1000 tahun, dan antara Ibrahim dengan Musa adalah 700 tahun, dan antara Musa dengan Isa adalah 1500 tahun, sedangkan antara Isa dengan Nabi kita adalah 600 tahun". [HR. Hakim]

Nabi Nuh ‘alaihi salam adalah Nabi Allah yang dikurniakan umur paling panjang sebagaimana Allah berfirman dalam surah Al-Ankabut:

“Dan sesungguhnya Kami telah mengutus Nuh kepada kaumnya, maka ia tinggal di antara mereka seribu tahun kurang lima puluh tahun” (Qs. Al-Ankabut 14).

Kawasan yang didakwa bermulanya zaman Paleolitik di benua Eropah.

Dikatakan bahawa manusia yang hidup di zaman Paleolitik ini dinamakan sebagai Homo Habilis dan Homo Sapiens.

Ianya dikatakan bermula di benua Eropah. Teori sejarah menyebutkan bahawa antara faktor utama pembentukan sesebuah tamadun adalah disebabkan kedudukan di perairan sungai dan tepian laut. Ini kerana, manusia amat memerlukan air sebagai sumber kehidupan.

Tetapi, di manakah sekitar benua Eropah tersebut mempunyai sungai utama yang mampu menyediakan kehidupan kepada manusia?

Sejarah hanya menyatakan beberapa sumber utama sungai sahaja iaitu Mesopotamia, Nil, Euphrates, Tigris, Indus dan Hwang Ho. Tiada langsung sungai utama yang wujud di Eropah!

Terdapat beberapa fakta mengenai gambaran zaman Paleolitik yang bertentangan dengan kehidupan keluarga Nabi Adam AS sebagai manusia pertama di muka bumi.

Antara kegiatan utama manusia Paleolitik ialah memburu binatang, memungut tumbuhan liar dan menangkap ikan serta kehidupan mereka secara nomad (berpindah-randah tanpa kediaman yang tetap).

Penempatan mereka seperti di gua-gua atau pokok-pokok yang dibina menggunakan ranting kayu dan rumput-rampai.

Mereka menghidupkan api menggunakan kaedah geseran, memakai pakaian yang diperbuat daripada kulit binatang, mengukir gambar di dinding gua serta mempercayai kehidupan selepas kematian.

Sudahlah zaman ini bermula di benua Eropah, maka di mana pula terdapatnya gua-gua serta bagaimanakah saiz pokok-pokok di benua yang mengelami empat musim ketara ini boleh digunakan sebagai kediaman taua penempatan?

Sekiranya ada golongan yang mendakwa zaman Paleolitik bermula di Mesapotamia, ia sesuatu yang keliru juga. Jika dilihat dengan keadaan geografinya, hampir tidak wujud gua-gua (terutamanya) dan pohon besar di tepian sungai atau persisiran pantai di sekitar sungai Mesapotamia.

Mengapa sehingga kini seolah tiada langsung peninggalan yang boleh dijadikan sebagai bukti wujudnya zaman Paleolitik ini!

Monumen manusia zaman paleolitik yang dipamerkan di China.

Antara golongan manusia yang dikatakan wujud pada zaman ini ialah Manusia Jawa, Peking, Neanderthal dan Cro-Magnon. Kesemua muka mereka mirip muka orang asli red indian dan seolah seiras.

Bagaimana sebuah zaman yang mencecah berjuta-juta tahun hanya memiliki bentuk wajah yang seolah stereotaip dan diambil daripada sampel terkini (bukan daripada bahan artifak dan bukti sejarah yang benar).

Manusia-manusia ini seolah disifatkan dengan golongan yang tidak mempunyai tamadun yang tinggi. Mereka hidup tanpa pakaian serta mempunyai bentuk fizikal yang menyerupai dan membenarkan Teori Darwin mengenai asal-usul manusia.

Bagaimana mungkin Nabi Adam, isterinya Hawa dan anak-anak mereka hidup tanpa pakaian sedangkan mereka kelompok pertama hdiup di dunia?

Sejarah Nabi Adam AS jelas menunjukkan bahawa bermula mereka dturunkan ke dunia, mereka telah dikurniakah oleh Allah SWT ilmu untuk mengurus kehidupan mereka. Perjalanan kehidupan mereka tersusun dan penuh perancangan. Setelah beberapa tempoh mendiami dunia, maka Saidatina Hawa melahirkan  sepasang kembar.

Mereka ialah Qabil dan Iqlima, kemudiannya Habil dan Labuda. Sepertimana fitrah pasangan ibu dan ayah, Adam dan Hawa berusaha mencari nafkah untuk anak-anak mereka. Anak-anak perempuan menguruskan rumah dan hal-hal wanita.

Manakala anak lelaki pula mencari nafkah keperluan hidup mereka. Qabil bertungkus-lumus mengerjakan tanah pertaniannya dan Habil berjaya dalam lapangan penternakan.

Bukti yang menunjukkan bahawa pertanian dan penternakan mereka sangat menjadi melalui kisah mereka untuk menetukan jodoh kehidupan masing-masing. Mereka harus menyerahkan korban mereka kepada Allah SWT.

Firman Allah SWT: "Dan bacakanlah (wahai Muhammad) kepada mereka kisah (mengenai) dua orang anak Adam (Habil dan Qabil) yang berlaku dengan sebenarnya, iaitu ketika mereka berdua mempersembahkan satu persembahan korban (untuk mendampingkan diri kepada Allah). Lalu diterima korban salah seorang di antaranya (Habil), dan tidak diterima (korban) dari yang lain (Qabil). Berkata (Qabil):” Sesungguhnya aku akan membunuhmu!”. (Habil) menjawab: “Hanyasanya Allah menerima (korban) dari orang-orang yang bertaqwa" (Surah al-Ma'idah 5:27)

Allah SWT secara jelas telah menerangkan bahawa Dia telah mengajarkan kepada Nabi Adam AS beberapa nama.

Peristiwa ini menunjukkan bahawa anugerah ilmu dan pemikiran telahpun Allah kurniakan kepada manusia sejak manusia pertama berada di dalam syurga lagi.

Ini bertentangan dengan Teori Darwin yang menyatakan manusia berasal daripada beruk dan berevolusi berperingkat sehinggalah menjadi manusia seperti hari ini.

Apabila manusia bermula daripada beruk, ini bermakna seolah manusia ini sebenranya haiwan dan bertukar menjadi manusia.

Sedangkan Allah SWT telah menjelaskannya dengan terang bahawa manusia dan haiwan itu merupakan dua kelompok makhluk yang sangat berbeza.

Maka, anugerah ilmu oleh Allah SWT awal-awal lagi telah menafikan Teori Darwin yang penuh dengan elemen atheis dan rasis.

Firman Allah SWT: "Dan Ia telah mengajarkan Nabi Adam, akan segala nama benda-benda dan gunanya, kemudian ditunjukkannya kepada malaikat lalu Ia berfirman: “Terangkanlah kepadaKu nama benda-benda ini semuanya jika kamu golongan yang benar” (Surah al-Baqarah 2:31)

Firman Allah SWT lagi: “Wahai Adam! Terangkanlah nama benda-benda ini semua kepada mereka”. Maka setelah Nabi Adam menerangkan nama benda-benda itu kepada mereka, Allah berfirman: “Bukankah Aku telah katakan kepada kamu, bahawasanya Aku mengetahui segala rahsia langit dan bumi, dan Aku mengetahui apa yang kamu nyatakan dan apa yang kamu sembunyikan?” (Surah al-Baqarah 2:33)

Dedikasi: Semua sekolah di Malaysia khususnya telah menipu pelajar sejak di bangku persekolahan lagi. Para murid ditipu, guru menipu tanpa disedari dan ahli akademik terus leka tertipu tanpa sebarang usaha 'sendiri' untuk pemurnian fakta sejarah. Terima kasih kepada para guru sehingga saya pada hari ini mampu untuk menilai pembohongan dan kebenaran sejarah.

BACA INI JUGA: Tapak Kaki Gergasi Nabi Adam Di Afrika Selatan?

[Sumber]

14 comments

  1. Assalammualikum...sentiasa panas,

    mselim3 masa belajar sejarah paleolitik lah .. zaman batulah kekadang terfikir jugak mesti ada error tentang anggaran masa, masa zaman batu...mselim3 pernah tanya cikgu, cikgu mselim3 pun x boleh jawab... zaman nabi adam berada dizaman bila? cikgu : zaman S.M adalah cuma anggaran, dan dia sendiri tak tahu bgmana dikira... cuma kekadang masa belajar ikut aje...sebab dah masuk dalam selibus KBSM...

    ReplyDelete
  2. Walaupun lambat sikit tapi nak reply jugak. Scientists bukan main taram ja buat statement. Banyak bukti dan kajian yang dibuat. Sedangkan fossil "Perak man" di malaysia sendiri berumur 11000 tahun. Setiap kajian scientists di kaji dan di semak semula oleh scientists lain. Harap tuan buat kajian dan banyakkan baca journal journal scientists. Google je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul dan kata seorang saintis terkenal, manusia berasal dari monyet..:)

      Delete
    2. EGKO INI UGAMA APA? KALAU BUKAN ISLAM OK LAH REPLY CAM KLU ISLAM BUTALAH TOBAT NASUHA.

      Delete
    3. KALAU CAM TU EGKO NI KETURUNAN MONYETLAH NANTI JGN IKUT PERANAGI MONYET DAH TAKUT NANTI KENE TANGKAP CAMPAK DALAM ZOO.

      Delete
    4. Teori mengatakan rangka Perak Man berusia 11,000 tahun dan peralatan yang dijumpai menunjukkan manusia telah menginap digua-gua di Malaysia sekitar 100,000 tahun yang lalu. Jika kita buat pengiraan pada tahun 100,000 yang lalu hanya terdapat 2 orang manusia sahaja jadi dengan pertambahan penduduk malaysia (2.3% setahun). tapi saya buat pengiraan hanya 0.1% setahun dengan ini penduduk Malaysia sepatutnya
      50,937,968,160,051,300,000,000,000,000,000,000,000,000,000 padahal penduduk Malaysia pada 15 april 2014 ialah 29,806,400 (29 juta).Ini menunjukkan teori zaman Paleolitik hanyalah satu pembohongan barat.Berbalik kepada Zaman nabi Noh yang hidup sekitar 9000 tahun yang lalu lebih tepat dan masuk akal dengan jumlah penduduk dunia 7 Bilion. X caya kira….

      Sekadar mencari logik…..
      umur nabi Noh = 950 tahun
      Masa Nabi Noh Dengan Nabi Ibrahim = 2200 tahun
      Umur Nabi Ibrahim = 200 tahun
      Jarak Masa Nabi Ibrahim dengan nabi musa =900 tahun
      Umur Nabi Musa = 120 tahun
      Jarak masa nabi musa dengan Nabi isa =1900 tahun
      Umur Nabi Isa = 33 tahun
      Jarak Nabi Isa Dengan Nabi Muhammad SAW=620 tahun
      Tahun 2014- 633 Masihi = 1381 tahun

      Dari zaman nabi noh hingga 2014 = 8304 tahun

      selepas peristiwa Banjir Besar Nabi Noh manusia hidup 80 -100 orang
      pertambahan penduduk dunia setahun 0.33%
      Pengiraan yang dibuat mengandaikan 0.22% sahaja
      penduduk dunia pada tahun2014 ialah 7,000,000,000.00 (7 bilion)
      cara kira guna exell (ini menunjukkan kisah nabi tepat)
      Zaman Paleolitik 100,000 hanya rekaan barat . Sebenarnya zaman ini wujud kerana ada suku-suku yang lari dari tamadun wujudlah manusia yang menggunakan batu sebagai alat memburu…
      ….. sekadar berkongsi

      Delete
    5. Kadar pertambahan zaman dulu manusia tidak linear, ada masa positif ada masa negatif. Ini kerana kurangnya perubatan yang betul, serta cabaran2 hidup yang lebih hebat berbanding sekarang seperti peperangan, kekurangan nutrisi dll. Serta tidak pasti adakah anda mengira sekali dengan bilangan orang yang telah mati? Kadar pertumbuhan manusia yang mendadak hanya berlaku pada zaman moden hasil daripada kemajuan manusia dalam pelbagai bidang.

      Terlalu banyak bukti arkeologi yang ada untuk ditipu. Apa motif pun untuk tipu? Anggaran usia dibuat berdasarkan teknik saintifik seperti carbon dating

      Delete
    6. Saintis terkenal tersebut tidak kata manusia berasal daripada monyet seperti yang kita kenal sekarang

      Delete
    7. Engko ni pun agama apa? Kalau Islam silala reply cara Islam. Kalau xda hujah nak balas senyap jela jangan buat malu agama.

      Delete
  3. Slkm SP.Betul tu SP....Kalamullah sudah menjelaskannya.Dia lah yg maha mengetahui.Saintis cuma manusia.Pendapat mereka semuanya pun berdasar anggaran dan teori.Lain cite...ada pula monyet dah pandai menulis kat sini ya...hahahaha.Kami bukan.huahuahuahua...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baca juga pembohongan teori darwin disini (http://goo.gl/0eKayM)

      Delete
    2. Kamu tahu ke apa kerja saintis? Diorang buat pemerhatian, kemudian cadangkan teori, periksa dengan bukti. Lepas tu teori itu akan dikenakan semakan oleh orang2 lain. Bukan sekadar anggaran tanpa ada apa2 bukti

      Delete
  4. "Teori Umur Bumi Selama Ini Satu Pembohongan"
    Agak kurang cermat. Umur Bumi jauh lebih tua daripada umur manusia. Bumi telah diciptakan berbilion tahun sebelum Nabi Adam A.S diturunkan ke Bumi.

    Teori Darwin mungkin ada asasnya untuk spesies Homo Sapien yang lain, tapi bukan untuk manusia. Nabi Adam A.S telah diturunkan ketika Bumi telah didiami makhluk lain

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tajuk itu sendiri satu pembohongan tapi nak mendasarkan kepada Islam. Buat malu agama.

      Delete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon