Monday, May 06, 2013

Masih Tak Puas Hati Anwar Ajak Pengikut Buat Huru-hara!


Masih lagi tak puas hati dengan keputusan pada PRU 13, Anwar Ibrahim kali ini mengajak penyokong-penyokong fanatiknya untuk membuat satu lagi huru-hara!


Anwar mendakwa keputusan pilihanraya dipenuhi penipuan pihak tertentu lantas mengajak para penyokongnya untuk menghadiri perhimpunan bagi membuat bantahan.

Tapi, Anwar mungkin terlupa, pemenang sudah ditentukan, rakyat sudah membuat pilihan, malah dihadiri pemerhati tempatan dan antarabangsa.

Kalau tak bersih, kenapa Pulau Pinang, Kelantan dan Selangor masih kekal di bawah Pakatan?

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengajak rakyat menghadiri satu perhimpunan yang akan diadakan di Stadium Kelana Jaya Rabu ini bagi menyatakan bantahan terhadap keputusan pilihan raya diadakan, semalam.

Beliau mendakwa, permintaan mudah rakyat untuk pilihan raya yang bersih dan adil bagi memastikan kerajaan dipilih bertanggungjawab, telus serta bebas rasuah akan terus bergema di sebalik perhimpuanan ini.

"Hakikat bahawa Pakatan Rakyat (PR) memenangi undi popular dengan perbezaan yang besar (50.3 peratus, berbanding dengan BN 46.8 peratus) mengesahkan mandat yang diberikan kepada kita dan membuktikan berlakunya penipuan pada pilihan raya lalu.

"Suara hati kita tidak membenarkan kita menerima keputusan pilihan raya dijelmakan melalui penipuan dan menipu," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Keputusan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) menyaksikan BN meraih 133 kerusi Parlimen manakala Pakatan Rakyat (PR) mendapat 89 kerusi.

Anwar menjelaskan, desakan ini dibuat selepas mendakwa SPR bertanggungjawab kerana bersubahat dalam penipuan pilihan raya paling buruk dalam sejarah negara.

Dakwa beliau, satu perjuangan untuk pilihan raya yang bersih dan adil kekal sebagai satu perjuangan yang paling penting untuk mana-mana rakyat Malaysia.

"Saya akan menumpukan masa dan tenaga untuk bekerjasama dengan Bersih serta rakyat Malaysia untuk memastikan bahawa SPR yang baru ditubuhkan dan bebas secepat mungkin untuk membetulkan penipuan pilihan raya," dakwanya lagi.

-Sinarharian
Sudah-sudah la tu..

-SP

7 comments

  1. Hati2 dengan perkataan 'huru-hara' anda. itu provokasi. silap2 kena saman - sekadar memberi ingat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih, akan diperbetulkan..

      Delete
  2. Tak habis2 Anwar ni, orang aje penipu, dia tu bersih sangat kot. Contoh orang Melayu yang gila kuasa.

    ReplyDelete
  3. dah tue pon tak sedar2...asyik2 jawatan pm jugak dia hendak...biarkan rakyat yang menilai kelakuan dia...

    ReplyDelete
  4. Melayu tak sedar diri. Bodoh punya orang. Ramai pula orang bodoh ikut dia.

    ReplyDelete
  5. Ramai hadir di suara rakyat suara keramat perhimpunan 8 mei tak puas hati pasal apa? Mengiyakan saja apa anwar ibrahim tak puas hati? Lebih elok semua yang hadir tu berarak pergi ke istana negara minta kat YANG DIPERTUAN AGONG anwar jadi perdana menteri. Bagi la dia jadi pm sebelum mampus! Tuding kat orang lain kata tak betul, tutup kesalahan sendiri. Cermin diri la!

    ReplyDelete
  6. Setiap kali pilihanraya kata tak bersih le...tipu le...undi antu le...macam-macam lagi... Sampai bila nak habis?? Sampai orang yang nak sgt jawatan tu menang baru puas hati. Belajarlah terima hakikat hidup. Ada yang menang ada yag kalah. Tolongle orang melayu sedar...kita sentiasa pikir yang buruk saje sedangkan kaum lain bertepuk tangan dengan telatah dan peel orang melayu yang tak sudah-sudah busuk hati. Fikirlah apa sumbangan kita pada agama, bangsa dan negara. Biarlah DSAI dengan misinya tersendiri. besok-besok kalau dia dapat jadi PM ..kita dapat apa??? Abok pun takdak...

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon