Saturday, December 01, 2012

Fenomena Hujan Aneh Di Seluruh Dunia


Pada 1881, ribut petir di Worcester, England telah rnembawa turun bertan-tan ketam!

Fenomena Hujan Aneh Di Seluruh Dunia

Pada 1877, beberapa ekor buaya jatuh dari langit di kawasan ladang rnilik J.L Smith's di Selatan Carolina. Buaya tersebut tidak mengalami sebarang kecederaan, malah merangkak menuju ke sungai berhampiran.

Jika rnengikut rekod, Singapura juga pernah mengalami hujan ikan pada 22 Januari 1861. Tetapi kejadian tersebut berlaku di kawasan yang agak hampir dengan kawasan pantai dan disusuli dengan kejadian gempa bumi.

Jadi ada percanggahan pendapat yang mengatakan bahawa peristiwa itu bukanlah hujan ikan, sebaliknya ia adalah amaran daripada haiwan seperti yang berlaku ketika tsunami tahun 2004.

Satu peristiwa yang sangat mengejutkan telah berlaku apabila hampir 1,000 keping wang syiling telah jatuh diwilayah Meschera. Russia 1940. Tapi sayang, wang tersebut adalah syiling yang digunakan pada abad ke-16.

Pada 2 haribulan Ogos 1991, Oakville, Washingston seramai 445 orang penduduk telah dihujani dengan hujan yang meninggalkan gel misteri berwarna hijau di halarnan rumah rnereka.

Penduduk di Kerala, India, gempar apabila menyangka mereka akan dihujani dengan meteor tetapi ia sebenarnya adalah air yang dipenuhi dengan spora rnerah (biji benih tumbuhan.tak berbunga seperti cendawan, paku-pakis dan sebagainya). Kejadian tersebut berlaku pada Julai 2001.

Di Conventry West Midlands pada 16 Disernber 2011, sekitar pukul 6:45 petang bukan berupa titisan air seperti kelaziman.tetapi pada hari kejadian penduduk dikejutkan dengan fenomena hujan tumbuhan berupa buah epal.

-Sentiasapanas.com

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon