Thursday, August 16, 2018

Misteri Kematian Pemburu UFO Selepas Muntah Darah Hitam!


Komputer riba milik pemburu UFO British dilaporkan 'dibersihkan' sebelum diserahkan semula kepada keluarganya selepas lelaki itu mati secara misteri.

Misteri Kematian Pemburu UFO Selepas Muntah Darah Hitam!
Max Spiers.

Kematian mendadak Max Spiers, 39, diselubungi misteri selepas rakannya menemui mayatnya ketika dia sedang dalam perjalanan ke Poland untuk menghadiri satu persidangan.

Pada Disember 2016, mahkamah mendengar bahawa ahli teori konspirasi itu telah muntah sebanyak dua liter darah hitam sebelum meninggal dunia, namun inkues itu ditangguhkan.

Bapa kepada dua anak itu didakwa mempunyai banyak 'musuh' dalam kerja penyiasatannya. Inkuesnya akan diadakan selama empat hari dari 7 Januari tahun 2019.

Pihak berkuasa di Poland, di mana Spiers menghadiri sebuah persidangan, pada mulanya menyimpulkan kematian mendadak itu berlaku secara semula jadi.

Satu mesej di telefonnya yang dihantar kepada ibunya, Vanessa Bates sebelum dia meninggal dunia memberi amaran 'anak kamu dalam masalah, jika ada yang berlaku kepada saya, sila siasat'.

Pada ulasan pra-inkuesnya di Guildhall, Sandwich, Kent, mahkamah mendengar bahawa peguam mewakili ibu Spiers, Adam Taylor, memanggil ahli-ahli perkhidmatan kecemasan Poland untuk muncul sebagai saksi.

Seksyen-seksyen dari 700 helaian kenyataan dan bukti yang dikumpulkan akan diterjemahkan dari bahasa Poland untuk inkues tahun depan.

Bukti yang mungkin mengenai sama ada prosiding tatatertib telah dibawa ke atas pegawai polis di Poland berhubung kematian Spiers juga didengar.

Analisis mengenai sebuah komputer riba dan telefon bimbit yang dimiliki oleh Spiers juga perlu dibentangkan di dalam inkues, mahkamah mendengar.

Taylor berkata, "Cara ia dikembalikan dan apa yang dilakukan kepada mereka adalah jelas salah satu misteri besar. Keluarga itu tidak mempunyai pengetahuan atau apa-apa tentang hasil analisis itu."

Komputer ribanya telah dihapuskan dan tentu saja ia tidak kosong semasa kematian Spiers.

Isunya di sini adalah kad Sim dan apa yang ada padanya. Tanpa melihat laporan, keluarga tidak akan dapat menjawab persoalan-persoalan ini.

"Terdapat juga 'beberapa percanggahan' dalam akaun perkhidmatan kecemasan mengenai kematian Max, mahkamah mendengar.

Monika Duvall, seorang rakan yang tinggal bersama dengan Bates, juga diminta menghadiri inkues itu.

Bercakap selepas itu, Bates berkata, "Hari ini berasa sangat positif. Ia sudah dua tahun. Saya tidak sangka dia pergi ke Poland dan tidak kembali.

"Kami ada beratus-ratus muka surat yang perlu diteliti semuanya dalam bahasa Poland."

Selepas mayat Spiers dihantar pulang ke UK, doktor di hospital Margate tidak dapat menentukan punca kematiannya.

Polis Kent kemudian melancarkan siasatan bersama dengan polis Poland terhadap kematian teori konspirasi itu.

Pada pembukaan inkues di Canterbury pada Disember 2016, mahkamah mendengar bagaimana lelaki 39 tahun itu melawat Poland untuk bercakap di sebuah persidangan selepas bercuti dengan seorang kawan di Cyprus.

Tidak lama sebelum kematiannya, Spiers dikatakan telah meneliti kehidupan tokoh-tokoh terkenal dalam politik, perniagaan dan hiburan.

Pada masa itu ibunya Bates berkata dia mengalami ketakutan yang paling teruk.

"Saya fikir Max telah menggali lubang gelap dan seseorang mahu dia mati."

Dia berharap siasatan itu akan menerangkan tentang kematian misteri itu.

"Ia sudah lama, tetapi saya hanya baru rasa lega sesuatu yang sedang dilakukan dan ada penyiasatan dan inkues yang betul."

Ramai berkongsi tentang teorinya dalam talian, dengan ahli teori konspirasi lain, penyiasat UFO dan blogger memanggil keadaan kematian Spiers sebagai mencurigakan.

Pada masa itu, Coroner Alan Blunsdon memberitahu mahkamah bahawa dia masih menunggu laporan daripada pihak berkuasa Poland, sambil menambah bahawa beban kerja Polis Kent mungkin menyebabkan kelewatan analisis forensik telefon dan komputer Spiers.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: mstar

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon