Tuesday, November 21, 2017

Lubang Misteri Muncul Di Kudat Selepas Penampakan UFO


Penduduk Kampung Rampai, Sikuati, Kudat, gempar apabila menemui lubang misteri di atas jalan yang didakwa berlaku selepas kejadian aneh cahaya terang menjunam dari langit yang disayki berlaku pada 10 November 2017 lalu.

Lubang UFO di Kudat

Saksi kejadian John Ukong, 47, mendakwa melihat cahaya putih di udara kira-kira 2 pagi sebelum cahaya berkenaan condong ke bawah namun tidak mengesyaki apa-apa.

Bagaimanapun, keesokan harinya, penduduk yang melalui jalan berkenaan terkejut apabila menemui lubang berkenaan sebelum terus memaklumkan kepada polis.

Ketua Polis Daerah Kudat, Superintendan Douglas Nyeging Taong berkata, sebaik menerima laporan, beliau bersama enam anggotanya melawat tempat kejadian untuk menjalankan siasatan.

Katanya, pemeriksaan mendapati terdapat satu lubang dengan kedalaman kira-kira 3.6 meter terbentuk di atas jalan kampung berkenaan.

"Polis akan merujuk perkara itu kepada pihak Jabatan Kerja Raya (JKR) Kudat dan Jabatan Tanah dan Galian, Kudat untuk tindakan selanjutnya.

"Semasa saksi melihat cahaya putih itu di ruang udara, saksi mendakwa tidak kedengaran apa-apa bunyi letupan atau petir dan keadaan cuaca juga baik," katanya ketika dihubungi.

Menurutnya, keadaan lubang yang terbentuk seperti di gerudi namun permukaan jalan sekitar lubang berkenaan tidak mempunyai sebarang kesan tanah bertaburan.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA: Kisah 10 Penampakan UFO Yang Terus Menjadi Misteri Dunia

sumber: hmetro

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon