Monday, August 28, 2017

Kisah Duka Thanabalan Menyara Rawatan Bapanya


Saat ini, nama penyerang Harimau Muda, N. Thanabalan disebut-sebut bukan sahaja kerana gaya jambangnya yang menjadi ikutan tetapi kisah hidupnya yang bermain bola demi menyara rawatan perubatan bapanya turut diperkatakan.

N. Thanabalan

Satu muat naik yang dikongsi penyokong pasukan Negeri Sembilan, Buffalo Souljah menceritakan mengenai detik dia bertemu Thanabalan.

Menurut Buffalo Souljah, dia berasa pelik mengapa Thanabalan sanggup mengikat kontrak yang lama bersama pasukan Negeri Sembilan.

Namun, jawapan yang diberi nyata membuatkan dirinya sebak, apabila Thanabalan mengakui bahawa dia berbuat demikian kerana tak sanggup berjauhan dengan bapanya yang uzur.

N. Thanabalan

Thanabalan yang ketika ini bermain untuk pasukan Felcra mengesahkan apa yang diceritakan Buffalo Souljah adalah perkara yang betul.

Sehingga kini katanya, walaupun menjalani latihan di Kuala Lumpur, Thanabalan akan tetap berada dekat dengan keluarganya.

Dalam perlawanan separuh akhir, nama Thanabalan dijulang sebagai hero kerana berjaya menjaringkan gol emas ketika perlawanan menghampiri waktu penghujung.

Gol tersebut melayakkan Malaysia ke pusingan final Sukan SEA tahun 2017 selepas menewaskan seteru tradisi, Indonesia.

Selfie jambang

N. Thanabalan

Kalau ditanya nama individu paling popular di Malaysia ketika ini, jawapannya tentu sekali penyerang Harimau Muda, N. Thanabalan.

Hanya dengan satu gol dalam perlawanan separuh akhir menentang Indonesia semalam, Thanabalan mampu menggembirakan lebih 30 juta penduduk Malaysia.

Watak penting yang dimainkan pemain yang berasal dari Negeri Sembilan itu dalam saingan bola sepak Sukan SEA edisi kali ini, benar-benar diakui ramai.

Gara-gara gol emas yang dijaringkan ketika perlawanan menghampiri waktu kecederaan itu, nama Thanabalan semakin menjadi perhatian.

Di laman sosial, bukan sahaja pujian, malah netizen ada cara tersendiri untuk meluahkan rasa terima kasih kepadanya.

Paling menarik perhatian adalah 'selfie jambang' oleh netizen.

Pengguna laman sosial memuat naik gambar selfie dengan memakai jambang palsu, atau gambar yang disunting sendiri, dengan hashtag #thanabalan.

Pengguna laman sosial memuat naik gambar selfie dengan memakai jambang palsu, dengan hashtag #thanabalan.

Imej sedemikian boleh dikatakan signature dan identiti untuk penyerang berusia 22 tahun itu.

Biarpun agak menggelikan hati, namun ia sedikit sebanyak memeriahkan lagi suasana Sukan SEA kali ini, dan tentunya akan menjadi satu bentuk penghargaan yang akan dikenang si empunya badan sepanjang hayat.

Kecoh restoran Thanabalan muncul!

N. Thanabalan

Kehadiran wira Malaysia N. Thanabalan di sebuah restoran telah mencetuskan kekecohan.

Penyerang skuad bawah 22 tahun (B-22) negara itu datang ke restoran berkenaan untuk bertemu dengan keluarganya selepas tamat perlawanan separuh akhir dengan Indonesia di Stadium Shah Alam.

Bagaimanapun sebaik menyedari kehadiran Thanabalan, semua pelanggan yang kebanyakannya datang selepas menyaksikan perlawanan itu bersorak dan mengucapkan tahniah atas kejayaan skuad muda negara mara ke final.

Kesempatan itu digunakan sebaik-baiknya untuk penyokong berswafoto dengan Thanabalan sehinggakan dia tidak sempat duduk.

Bagi pemain berusia 22 tahun itu, dia tidak menganggap dirinya sudah bergelar bintang namun menghargai segala sokongan yang diberikan oleh penyokong.

"Saya terkejut juga bila masuk ke restoran ini, semua orang bersorak, rasa terharu pun ada. Saya datang nak bertemu dengan keluarga saya termasuk mak saya (Thiru Sundari) yang datang dari Seremban ke stadium.

"Saya masih muda, banyak lagi saya kena belajar. Saya kena berusaha lebih keras untuk lebih berjaya. Saya bersyukur dengan apa yang saya capai ketika ini tapi saya tak anggap diri saya seperti 'superstar' (bintang) namun saya hargai segala sokongan yang diberikan," katanya memetik laporan Berita Harian.

Kerana keadaan semakin sesak dengan ramai pelanggan mahu bertemu dengannya, Thanabalan terpaksa beredar bersama keluarganya ke tempat lain.

Semoga terus sukses N. Thanabalan!

BACA INI JUGA: Kenali Ultras, Penyokong Fanatik Bola Sepak Dan Bezanya Dengan Hooligan (Samseng)

sumber: astroawani

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon