Wednesday, June 21, 2017

Rahman Dahlan Dedahkan Siapa Isteri MO1

Jika sebelum ini pengarah strategik BN, Abdul Rahman Dahlan adalah menteri yang mengesahkan bahawa MALAYSIAN OFFICIAL 1 (MO1) yang disebut dalam saman pelucut hak 1MDB oleh Jabatan Kehakiman (DOJ) Amerika Syarikat adalah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Siapa isteri MO1

Kali ini menteri di Jabatan Perdana Menteri itu jugalah yang mengesahkan bahawa Rosmah adalah isteri MO1 yang menerima "rantai berlian merah jambu 22-karat" daripada Jho Low, hasil penyelewengan dana 1MDB seperti ditulis dalam dokumen DOJ.

Rahman dengan jelas menyebut nama Datin Rosmah dan berliannya disindir dan digambarkan oleh dokumen DOJ sebagai membuat sesuatu yang salah.

Dalam kenyataan itu Rahman mempersoalkan mengapa DOJ tidak memasukkan berlian yang diterima oleh Datin Rosmah ke dalam dokumen sebagai salah satu harta yang hendak dirampas.

"You sindir dan you memberikan gambaran seolah-olah Datin Seri Rosmah dengan diamond nya membuat sesuatu yang salah, tetapi dalam final analysis dalam dokumen yang you serahkan, you tak masukkan pun juga cincin ataupun diamond itu sebagai salah satu harta yang hendak di confiscate (rampas)," katanya dalam satu sidang media.

Dalam erti kata lain tidak ada lagi keraguan bahawa isteri MO1 yang terima berlian dan pelbagai barangan kemas bernilai ratusan juta ringgit hasil penyelewengan dana 1MDB seperti ditulis dalam dokumen pihak berkuasa Amerika Syarikat, tidak lain dan tidak bukan adalah Datin Seri Rosmah binti Mansor isteri kepada Datuk Seri Najib Tun Razak.

Kalau menteri ni tak dedahkan tentu kita tidak akan tahu sampai hari kiamat siapakah gerangan "Isteri MO1" yang disebut dalam dokumen DOJ itu (pura-pura merasa sangat terkejut).

BACA INI JUGA: 1MDB Melawan Hujah DOJ Dengan Fakta Kosong!

sumber: milosuam

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon