Saturday, June 03, 2017

Beg Tangan Hermes Paling Mahal Di Dunia Berharga RM1.62 juta


Beg tangan Hermes diperbuat daripada kulit buaya dengan hiasan emas putih mencatatkan rekod beg tangan paling mahal selepas dijual pada harga HK$2.94 juta (RM1.62 juta) di lelongan di Hong Kong.

Hermes

Jurucakap rumah lelongan, Christie’s berkata, beg Himalaya Niloticus Crocodile Diamond Birkin 30 dijual kepada pelanggan tidak mahu dikenali menerusi bidaan telefon.

Jumlah ini memecahkan rekod dicatatkan di Hong Kong untuk beg Hermes serupa yang dijual pada harga HK$2.32 juta (RM1.28 juta) di Hong Kong, tahun 2016 lalu.

Beg yang dibuat dengan tangan itu dikatakan sebagai beg tangan paling dikehendaki. Hanya satu atau dua beg Diamond Himalayas dihasilkan setiap tahun di seluruh dunia, kata Christie’s.

Ia diselaputi berlian manakala kancing dan mangga kecil jenama Hermes pada beg itu diperbuat daripada emas putih 18 karat.

Beg itu daripada koleksi ‘Birkin’ Hermes yang dinamakan sempena pelakon dan penyanyi, Jane Birkin yang dilahirkan di Britain dan tinggal di Perancis.

Sementara itu, Ketua Bahagian Beg Tangan dan Aksesori Antarabangsa Christie’s, Matthew Rubinger berkata, Hermes dikhabarkan akan berhenti menghasilkan beg Himalaya tahun ini.

“Mungkin itu antara punca peningkatan nilai musim ini,” katanya.

Beg tangan mewah semakin dillihat sebagai peluang pelaburan yang diburu pengumpul.

BACA INI JUGA: 10 Makanan Paling Mahal Di Dunia

sumber: hmetro

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon