Friday, March 17, 2017

Senarai Filem Wajib Tonton Mac 2017


Bagi peminat-peminat filem hebat dipawagam, berikut merupakan senarai filem-filem terbaharu yang telah dan bakal ditayangkan wajib anda tonton bersama keluarga mahupun pasangan masing-masing.

Bagi yang belum menonton senarai filem terbaharu bulan Januari, anda boleh melihat senarainya disini, Senarai Filem Wajib Tonton Januari 2017!

Senarai filem-filem baru wajib tonton bulan Mac 2017:

Logan
Tarikh Tayangan: 2 Mac 2017
Genre: Aksi/Pengembaraan
Bahasa: Inggeris

Logan

Logan perlu menjaga Professor X yang sedang dalam keadaan tenat dan kedua-dua mereka bersembunyi di sempadan Mexico.

Tetapi apabila seorang mutan muda baru tiba, diburu oleh kuasa gelap, Logan mendapati cubaannya untuk menyembunyikan diri dari dunia gagal dan dia perlu sekali lagi menggunakan kuasanya sebagai Wolverine.

School Tales
Tarikh Tayangan: 9 Mac 2017
Genre: Seram
Bahasa: Thailand

School Tales

Ahli pancaragam sebuah sekolah sedang melakukan latihan akhir di kawasan sekolah dan kerana latihan mereka tamat lewat, mereka mengambil keputusan untuk bermalam di sana.

Sekumpulan pelajar nakal kemudian berkumpul dan mula bercerita mengenai kisah hantu, iaitu kisah mengenai sekolah mereka yang telah diwarisi sejak beberapa generasi.

Selepas selesai bercerita, beberapa pelajar mengambil keputusan untuk mencabar sama ada kisah itu betul atau tidak.

Bagaimanapun, apabila kumpulan pelajar itu pulang, ada di antara mereka telah hilang.

Kong: Skull Island
Tarikh Tayangan: 9 Mac 2017
Genre: Aksi/Pengembaraan
Bahasa: Inggeris

Kong: Skull Island

Sepasukan pengembara telah menemui sebuah pulau prasejarah yang mana mereka bertemu dengan King Kong.

Mereka kemudian menyedari Kong bukanlah satu-satunya makhluk misteri di pulau itu.

Don't Kill It
Tarikh Tayangan: 9 Mac 2017
Bahasa: Inggeris
Genre: Fantasi/Seram

Don't Kill It

Apabila syaitan purba secara tidak sengaja terlepas di pekan Mississippi, Chickory Creek, pemburu syaitan Jebediah Woodley bekerjasama dengan seorang ejen FBI, Evelyn Pierce, untuk menentang kuasa paranormal itu demi menyelamatkan manusia.

Therapist
Tarikh Tayangan: 16 Mac 2017
Bahasa: Mandarin
Genre: Seram/Ngeri

Therapist

Yan adalah seorang gadis biasa yang mempunyai masalah yang banyak dalam hidupnya. Satu hari dia telah mengalami batuk teruk sehingga tidak dapat bernafas.

Apabila dia berhenti batuk, dia mendapati terdapat cecair pekat berwarna hijau di tangannya. Dia mula panik dan pergi berjumpa dengan doktor, tetapi dilanggar ketika dalam perjalanan ke sana.

Apabila sedar, dia mendapati dirinya tidak berasa sakit dan berada dalam keadaan sempurna.

Doktornya melakukan pemeriksaan dan mendapati Yan tidak mempunyai degupan jantung tetapi masih lagi sihat.

Apabila dia diculik dan dibawa ke makmal Profesor Xu untuk pemeriksaan, Yan diberitahu yang rohnya telah meninggalkan tubuhnya dan dia mempunyai tiga hari sahaja untuk mendapatkannya kembali.

Kanang Anak Langkau: The Iban Warrior
Tarikh Tayangan: 16 Mac 2017
Bahasa: Melayu/Iban
Genre: Aksi

Kanang Anak Langkau: The Iban Warrior

Filem biografi ini mengisahkan tentang seorang Pahlawan Iban yang juga merupakan anggota Tentera Darat Malaysia, yang berjuang demi bangsa dan negara semasa ancaman komunis pada era 70an.

Attraction
Tarikh Tayangan: 16 Mac 2017
Bahasa: Inggeris
Genre: Drama/Romantik/Fiksyen Sains

Attraction

Berikutan kemalangan di angkasa lepas dan kerosakan akibat diserang jet pejuang Rusia, kapal angkasa makhluk asing telah terhempas di tengah-tengah bandar Moscow dan menyebabkan kematian beratus manusia.

Seorang gadis kehilangan rakan baiknya ketika insiden itu dan berazam untuk membunuh semua makhluk asing yang dapat dicarinya.

Bagaimanapun dia akhirnya menyelamatkan salah satu makhluk asing dan telah jatuh hati kepadanya.

Sementara itu, bekas teman lelakinya dan sekumpulan perusuh memburu mereka menyebabkan keganasan di sekitar kapal angkasa itu.

Sekarang gadis dan makhluk asing itu perlu menyelamatkan manusia daripada kemusnahan.

The Housemaid
Tarikh Tayangan: 16 Mac 2017
Bahasa: Vietnamese
Genre: Seram

The Housemaid

Selepas kehilangan keluarganya dalam satu insiden pengeboman pada 1953, seorang gadis yatim, Linh, telah pergi ke ladang getah Sa Cat untuk bekerja sebagai pembantu rumah.

Pemilik rumah agam itu adalah kapten Perancis bernama Sebastien Laurent yang juga merupakan pemilik ladang itu.

Sudah bertahun rumah agam itu dikatakan dihantui oleh mendiang isteri Sebastien, Camille, dan juga oleh pekerja ladang.

Walaupun rumah agam itu besar, ia hanya mempunyai tiga orang pekerja sahaja, penjaga rumah Ms Han, cef Mrs Ngo dan penjaga ladang Mr Chau.

Selepas Linh banyak meluangkan masa bersama Sebastien, cinta di antara mereka mula berputik, tetapi ia juga telah membangunkan roh jahat ladang Sa Cat.

The Last Vampire Princess
Tarikh Tayangan: 16 Mac 2017
Bahasa: Inggeris
Genre: Aksi/Fantasi/Ngeri

The Last Vampire Princess

Budak penghantar Pasha bekerja di perkhidmatan penghantaran ekspres di Moscow. Satu malam, ketika dia sedang menghantar bungkusan ke hotel, dia telah menyaksikan seorang gadis diserang oleh sekumpulan orang.

Dia kemudian telah menyelamatkan gadis itu tetapi menyedari bahawa penyerang gadis tersebut mempunyai kuasa luar biasa.

Sebagaimana serangan itu berterusan, seorang wakil dari agensi risikan rahsia tiba di lokasi untuk menghentikan pergaduhan itu.

Selepas itu, Pasha telah ditawarkan bekerja di Jabatan rahsia yang digelar `D`, tugasnya termasuk menghapuskan roh jahat dan mengawal populasi bukan manusia yang tinggal di bandar seperti Poltergeist, goblins dan ikan duyung.

Cerita-Cerita Didi And Friends (Family Friendly)
Tarikh Tayangan: 16 Mac 2017
Bahasa: Melayu
Genre: Animasi

Cerita-Cerita Didi And Friends (Family Friendly)

Diangkat dari siri animasi popular tempatan, filem ini akan memaparkan 12 buah episod yang mana setiap satu cerita berdurasi 7 minit berserta dengan lagu.

Antara tajuk episod yang terdapat dalam filem tersebut adalah "Mon Ke Sekolah", "Jom Kitar Semula", "Pulau Hokey Pokey", "Jom ke Dunia Teko", "Lembu Pak Atan" dan banyak lagi.

Power Rangers
Tarikh Tayangan: 23 Mac 2017
Bahasa: Inggeris
Genre: Aksi/Fiksyen Sains

Power Rangers 2017

Selepas mendapat tahu pekan kecil mereka, Angel Grove, dan juga dunia bakal hancur dimusnahkan oleh makhluk asing, lima pelajar sekolah tinggi perlu mengatasi masalah peribadi mereka kerana hanya mereka mampu menyelamatkan planet.

Mereka perlu menumpaskan Rita Repulsa dengan bertukar menjadi Power Rangers.

Life
Tarikh Tayangan: 23 Mac 2017
Bahasa: Inggeris
Genre: Fiksyen Sains/Ngeri

Life 2017

Filem ini mengisahkan tentang sepasukan kru angkasawan di planet Marikh. Mereka telah berjaya menemui benda hidup di planet itu.

The Night Watchmen
Tarikh Tayangan: 23 Mac 2017
Bahasa: Inggeris
Genre: Komedi/Seram

The Night Watchmen

Apabila satu penghantaran salah menyebabkan pontianak ganas terlepas, tiga orang penjaga malam amatur bersama seorang pemuda dan seorang wartawan berani menjadi hero.

Mereka terpaksa bertarung bukan sahaja untuk menyelamatkan diri mereka sendiri tetapi juga untuk menghentikan pontianak daripada mengambil alih bandar Baltimore.

Behind The Walls
Tarikh Tayangan: 30 Mac 2017
Bahasa: Inggeris
Genre: Seram

Behind The Walls

Sebuah keluarga bermasalah terdesak untuk memulakan hidup baru di sebuah rumah baru, tetapi rumah tersebut berpenunggu yang mana ia melihat dan mahu mereka tinggal di rumah itu buat selama-lamanya.

Beyond The Gates
Tarikh Tayangan: 30 Mac 2017
Bahasa: Inggeris
Genre: Pengembaraan/Seram

Beyond The Gates

Selepas bapa mereka hilang secara misteri, Gordon kembali bertemu dengan abangnya John di kedai video bapa mereka untuk menjual kedai tersebut.

Ketika mereka sedang memunggah stok, mereka menemui permainan VCR interaktif yang dipanggil "Beyond the Gates" dan mengambil keputusan untuk mencubanya.

Tetapi apabila mereka mula bermain, mereka menyedari ia adalah portal kepada mimpi ngeri yang menjadi kenyataan dan permainan yang sudah dimain perlu dihabiskan atau mereka akan mati.

Demon House On Willow Street
Tarikh Tayangan: 30 Mac 2017
Bahasa: Inggeris
Genre: Seram/Ngeri

Demon House On Willow Street

Sekumpulan penculik yang diketuai oleh seorang wanita bernama Hazel telah mensasarkan Katherine, seorang anak orang kaya, sebagai mangsa seterus mereka.

Tetapi apabila mereka memecah masuk ke rumah itu, pintu tidak berkunci dan alat penggera sudah dimatikan.

Bagaimanapun, mereka tetap menangkap Katherine dan membawanya ke sebuah gudang menyeramkan.

Mereka kemudian menyedari dia dirasuk oleh roh jahat dan roh tersebut mampu menjadikan mimpi ngeri mangsanya menjadi kenyataan.

The Whole Truth
Tarikh Tayangan: 30 Mac 2017
Bahasa: Inggeris
Genre: Drama/Ngeri

The Whole Truth

Seorang peguambela, Richard Ramsay, telah bersumpah kepada rakannya Loretta Lassiter yang dia akan memastikan anak Loretta, Mike, tidak akan masuk ke penjara walau apa sekali pun.

Apabila Mike didakwa atas kesalahan membunuh bapanya, Ramsay cuba melucutkan dakwaan tersebut tetapi bukti mengenai bapa Mike, Boone Lassiter, mula timbul dan mendedahkan sisi gelapnya.

Sementara Ramsay menggunakan bukti untuk melepaskan Mike daripada tuduhan itu, rakannya Janelle cuba menyiasat kes tersebut dengan lebih mendalam dan mendapati hanya dia seorang boleh merungkaikan seluruh kebenaran.

Ghost In The Shell
Tarikh Tayangan: 30 Mac 2017
Bahasa: Inggeris
Genre: Aksi/Jenayah/Drama

Ghost In The Shell

Filem sains fiksyen ini diangkat dari siri manga popular yang menggunakan judul sama, "Ghost In The Shell" nukilan Masamune Shirow.

Ia berlatarkan zaman 2029 yang mana dunia mempunyai akses tubuh sibernatik yang dipanggil `shells` membolehkan mereka mempunyai kuasa luar biasa.

Mejar Motoko Kusanagi adalah ketua pasukan untuk Public Security Section 9 yang telah ditugaskan untuk menangkap penggodam yang dikenali sebagai Puppet Master.

Selamat menonton.

BACA INI JUGA: 13 Filem Zombie Terbaik Pernah Ditayangkan!

-SENTIASAPANAS.COM

1 comment

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon