Wednesday, March 01, 2017

Pelakon Ary Malik Meninggal Dunia Akibat Kanser

Loading...

Pelakon popular, Ary Malik disahkan telah menghembuskan nafas terakhirnya pada jam 7.17 malam pada selasa di Hospital Ampang, Selangor, yang disahkan sendiri suaminya, Shahrul Nizam Shaharuddin.

Ary Malik
Al-Fatihah.

Allahyarham Ary Malik sebelum meninggal dunia sedang menjalani rawatan selepas menghidap kanser ovari telah dimasukkan ke Hospital Ampang sejak 18 Februari 2017.

Namun, keadaannya bertambah kritikal sejak dua hari lalu apabila tidak sedarkan diri.

Timbalan Presiden Persatuan Seniman Malaysia, Zack Kool menerusi kiriman aplikasi Whatsapp berkata, jenazah Ary Malik akan dibawa ke Masjid Kem Wardieburn untuk dimandi dan dikafankan.

Jenazah Ary Malik dijangka dikebumikan malam ini (Rabu) di Tanah Perkuburan Taman Ibu Kota, Kuala Lumpur.

Ary Malik atau nama sebenarnya Nurita Maliha Aryanee Malik, 46, sebelum ini begitu menyerlah dalam bidang lakonan dan pengacaraan disahkan menghidap kanser ovari sejak setahun lalu, selepas melakukan pembedahan yang disangka hanyalah ketumbuhan biasa.

Ary Malik
Gambar ketika menjalani rawatan di hospital.

Kakak kepada penyanyi Min Malik yang popular dengan lagu Flora Cinta ini mengorak langkah sebagai pelakon menerusi drama bersiri Kolej yang ditayangkan awal tahun 2000 lalu.

Peserta Masterchef Selebriti musim pertama ini meninggalkan tiga cahaya mata Nur Zoe Iman Malik, 19, Dinda Pelangi Timor Malik, 13 dan Ratu Chinta Mecca Malik, 11.

Al-fatihah.

BACA INI JUGA: Daun Ajaib Rerama Hijau Penawar Kanser Dan Penyakit Kronik!

Sumber: sh

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon