Oct 19, 2016

Pengusaha Pusat Rawatan Islam Caj Melampau RM32,800 Rupanya Pesakit Mental

Salah seorang daripada pasangan suami isteri pengusaha sebuah pusat rawatan Islam di Jasin, Melaka yang menjadi kontroversi gara-gara caj melampau RM32,800, rupa-rupanya pemegang kad orang kelainan upaya (OKU) mental.

Pusat rawatan islam

Perkara ini disahkan oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) negeri, di mana semakan mendapati wanita berusia 35 tahun itu menjadi pemegang kad OKU sejak 2012 dan menerima elaun pekerja cacat seba­nyak RM350 sebulan.

Menurut Pengarah JKM, Burhanuddin Bachik berkata bantuan elaun tu diterima wanita itu sejak 2014 dan ia masih diteruskan hingga hujung tahun ini.

Ekoran itu, JKM akan membuat kajian semula bagi menentukan bantuan tersebut layak disambung semula atau sebaliknya.

Pusat rawatan berkenaan yang beroperasi di rumah persendirian itu diuruskan oleh pasangan suami isteri berusia 42 dan 35 tahun namun hanya pihak lelaki yang mengubati pesakit manakala wanita pula membantu dalam aspek pengurusan.

Terdahulu, sebuah pusat rawatan Islam di Jasin diserbu pasukan Kementerian Perdangangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) negeri selepas resit caj perubatan premis itu yang terlalu melampau menjadi viral di laman sosial.

BACA INI JUGA: 6 Nama Anak Paling Popular Tapi Disukai Jin!

Sumber: Mynewshub

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon