Monday, September 05, 2016

Gambar Perkahwinan Shu Qi Dan Stephen Fung Yang Mengejutkan Peminat!


Pelakon jelita Hong Kong, Shu Qi mengejutkan peminat dengan mengumumkan perkahwinannya dengan pelakon yang kini menjadi pengarah filem, Stephen Fung.

Shu Qi Wedding

Perkahwinan mereka sekaligus menamatkan khabar angin yang bertiup kencang tentang hubungan romantis mereka sebagai pasangan kekasih sejak dua tahun lalu.

Shu Qi atau nama sebenar Lin Li-Hui telah memuat naik video dan gambar perkahwinannya dengan Stephen di laman sosial Instagram miliknya.

Shu Qi Wedding [2]
Shu Qi Wedding [9]

"Perkahwinan kami ringkas. Busana perkahwinan kami juga lebih 'kasual' itu yang disampaikan Shu dalam kenyataan yang di muat naik dalam satu portal hiburan," kata Shu Qi.

Namun, ramai yang kecewa selepas Shu Qi dan Stephen mengesahkan mereka tidak akan mengadakan majlis resepsi menandakan untuk menyambut hari bahagia mereka.

Shu Qi Wedding [3]

Shu Qi dan Stephen menegaskan bahawa, mereka memutuskan untuk hidup bersama bukan kerana menantikan cahaya mata.

Kenyataan itu dinyatakan kerana ia sering belaku dalam kalangan selebriti Hong Kong.

Shu Qi Wedding [4]

Zhang Ziyi, bintang Crouching Tiger, Hidden Dragon antara pelakon yang mengumumkan kehamilan sebelum melangsungkan perkahwinan dengan pemuzik terkenal, Wang Feng.

Shu Qi, pelakon filem aksi The Assassin mengenakan gaun pengantin ringkas dan kelihatan tersenyum sepanjang majlis bersejarah tersebut. Stephen pula kelihatan segak mengenakan sut hitam.

Shu Qi Wedding [5]

Seperti kebanyakan pengantin, pasangan yang sering berkongsikan foto bersama-sama di media sosial ini memegang sekeping kad tertera perkataan "Married".

Shu Qi yang berasal dari Taiwan, memulakan kariernya dalam bidang peragaan. Shu, yang sudah berusia 40 tahun, kemudian berhijrah ke Hong Kong dan melebarkan sayapnya di layar perak.

Shu Qi Wedding [6]

Dia sebelum itu, tampil dalam filem erotik, sebelum bakatnya dicungkil untuk beraksi dalam filem blokbuster Hong Kong.

Menerusi filem Viva Erotica yang diterbitkan pada 1996, Shu Qi yang dikenali dengan imej bibir menggiurkan itu dinobatkan Pelakon Pembantu Terbaik dan Pelakon Baharu Terbaik pada Anugerah Filem Hong Kong.

Shu Qi Wedding [7]

Stephen, 42, bermula sebagai pelakon dan penyanyi di Hong Kong. Namun, sejak akhir-akhir ini, beliau lebih tertumpu kepada kerja-kerja belakang tabir.

Selaku pengarah pula, beliau pernah mengemudi filem Kung Fu, Tai Chi 0 dan sekuelnya, Tai Chia Hero."

Shu Qi Wedding [8]

Pasangan ini mula menjalin hubungan cinta ketika membintangi drama, Bishonen pada tahun 1997.

BACA INI JUGA:

Sumber: Astroawani | Sentiasapanas

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon