Thursday, August 25, 2016

5 Jenis Wanita Di Benci Lelaki!


Walaupun seorang lelaki mempunyai penilaian yang berbeza terhadap seorang perempuan, namun mereka mempunyai satu suara yang sama mengenai jenis perempuan yang bukan menjadi pilihan hatinya.

Sifat wanita

Nak tahu apakah itu? Kami senaraikan 5 jenis perempuan yang di benci oleh orang lelaki.

1. Kaki Shopping

Lelaki paling menyampah dengan gadis yang kuat berbelanja. Bagi mereka gadis seperti ini sukar di kawal dan boros, malah mereka menganggap golongan seperti ini cuba mengambil kesempatan keatas dirinya.

Sungguh pun lelaki sering ambil mudah dan tidak memandang serius terhadap sesuatu pekara, namun pekara sebegini bukanlah main-main buat mereka.

2. Cemburu Buta

Cemburu tandanya sayang? Seriously? Ayat ni memang klise, namun hakikatnya jika ia berlebihan tidakkah itu di panggil ‘queen control’?

Bagi mereka, tindakan cemburu atas sesuatu pekara yang betul memang wajar tetapi jika sampai dengan kawan-kawannya sendiri pun kamu asyik cemburu melulu memang tidaklah!

Mereka tidak mahu terpenjara dalam sangkar besi. Girls, percayalah lelaki lebih sukakan kebebasan.

3. 24-7 Bersama

Come on, lelaki juga ada hal-hal lain yang perlu diuruskan. Jika mereka bertemu dan berkenalan dengan gadis yang clingy atau suka menempel memang akan membuatkan mereka naik rimas.

Tanyalah mana-mana lelaki, hanya 1/3 sahaja yang suka ‘melekat’ dengan kekasih mereka selebihnya lebih suka buat haluan masing-masing.

Bukan apa, situasi ini membuktikan gadis itu kelihatan tidak berdikari dan hanya hidup seperti parasit. So siapa yang suka ada pasangan seperti parasit kan?

4. Suka Mengkritik

Jangan kata sikap gadis yang kuat membebel sahaja di benci oleh lelaki, malah mereka juga tidak suka dengan gadis yang suka mengkritik. Apatah lagi apabila mengomen tentang pakaian orang lain.

Girls, perlu ingat ya mereka bukan sahabat kamu yang sanggup mendengar segala ‘leteran kosong’ kamu. Mereka pasangan kamu yang hanya mahu mendengar pekara-pekara indah sahaja dari kamu.

5. Drama Queen

Lelaki paling tidak selesa dengan perempuan yang suka beremosi apatah lagi kalau melebih-lebih di hadapan kawan-kawannya atau di tempat umum.

Walaupun kamu ingin ekspresikan apa yang kamu rasa, kamu perlu berjaga-jaga jangan sampai memalukannya. Ini kerana lelaki memang tidak suka di malukan dengan cara sebegini.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: remaja

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon