Tuesday, August 23, 2016

10 Perangai Wanita Yang Lelaki Paling Meluat!


Perangai seseorang wanita sememangnya ada pelbagai ragamnya namun, mereka juga selalu berharap agar menjadi insan yang seratus peratus di hati setiap lelaki dan untuk terus kekal dicintai, ada beberapa perkara yang berkaitan dengan perangai wanita yang tidak disukai lelaki yang perlu anda fahami.

Meluat

Jika tidak dikawal, anda bakal termasuk dalam kategori wanita yang tidak memenuhi tahap untuk menjadi kekasih atau isteri yang baik.

Berikut adalah 10 perangai perempuan yang tidak disukai lelaki dari wanita yang perlu anda berikan perhatian.

1. Berpura-pura

Anda berpura-pura mengatakan tidak ada apa-apa, padahal di dalam hati sudah terang-terang menunjukkan anda tidak menyukainya. Walaupun sudah mengatakan tak ada apa-apa, namun kemarahan tersebut jelas ketara.

2. Sentiasa Betul

Selalu merasakan diri anda yang betul dan ada sering menyalahkan orang lain setiapkali permasalahan terjadi.

3. Suka Mengugut

Selalu mengancam atau menggugut untuk memutuskan perhubungan atau bercerai.

4. Membesarkan Masalah

Sengaja membesar-besarkan masalah ataupun berbohong untuk membuatkan si di/suami bimbang.

5. Suka Mengungkit Masalah

Selalu mengungkit masalah yang sudah lama berlalu. Satu masalah sahaja boloh diungkit sehingga 10 kali. Paling teruk lagi, jika masalah tersebut tak ada hubungannya sama sekali dengan pertengkaran yang terjadi.

6. Selalu Mengkritik

Selalu mengkritik setiapkali membeli barang dan membuatkan si dia/suami merasakan anda adalah wanita yang paling cerewet dan cukup merimaskan.

7. Bersikap Kepala Batu

Selalu tidak melihat situasi yang tepat untuk berbicara, terus sahaja bergaduh dan bersikap 'kepala batu' serta enggan mengalah sekalipun pertengkaran tersebut sebenarnya berpunca daripada sikap anda sendiri.

8. Tidak Menjaga Maruah Pasangan

Suka berkongsi masalah atau bercerita apa yang sedang berlaku di antara anda dengan si dia/suami pada orang lain. Anda langsung tidak menjaga maruah si dia/suami di mata orang lain.

9. Membuang Masa

Selalu membuang waktu untuk bersolek ketika mahu keluar, sekalipun hanya untuk membeli sarapan ataupun membuang sampah. Anda tetap nak pakai bulu mata palsu ataupun maskara!

10. Berlebih-lebihan

Ketika bertengkar terus sahaja update status di media-media atau tukar profil gambar semata-mata untuk melahirkan rasa ketidakpuasan hati anda.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: wom

1 comment

  1. Alhamdulillah semua sepuluh tu takde pada Mrs. A

    #tolongjangankecam

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon