Thursday, July 28, 2016

Gemma Nuttall, Pengorbanan Ibu Sakit Kanser Lahirkan Anak


Seorang wanita yang bakal bergelar ibu, terkejut apabila rutin imbasan berkala selama 12 minggu terhadap kandungannya telah mendedahkan bahawa dirinya menghidap penyakit kanser ovari.

Gemma Nuttall

Bagaimanapun, Gemma Nuttall hanya diberi satu pilihan untuk merawat kanser yang dihidapinya iaitu dengan menggugurkan kandungannya yang berusia 12 minggu itu.

Namun begitu Gemma nekad memilih untuk menyelamatkan kandungannya.

“Doktor hanya memberikan saya satu pilihan sahaja, sama ada teruskan kandungan atau tidak, dan ia merupakan satu keputusan yang berat.

“Saya tidak mahu menggugurkannya. Ini anak saya dan saya mahu dirinya selamat,” katanya.

Gemma Nuttall [2]

Kini, anak perempuannya, Penelope berusia dua tahun dan sewaktu mengandungkan Penelope, usia wanita muda ini baru 27 tahun.

Gemma terpaksa menangguhkan rawatan demi kandungannya. Penelope dilahirkan setelah usianya mencecah 29 minggu dengan kaedah ‘caesarean.‘

Malangnya, selepas melahirkan anaknya, Gemma disahkan menghidap penyakit kanser servik dan terpaksa memulakan sembilan bulan rawatan kemoterapi.

“Ianya tidak dapat diluahkan dengan kata-kata apa yang telah saya lalui. Ia merupakan pengalaman yang pahit dan kejam,” katanya.

Gemma Nuttall [3]

Tambah malang lagi, setelah menjalani rawatan kemoterapi, Gemma diberitahu bahawa kansernya telah kembali malah sekarang dia bertarung melawan kanser otak dan paru-paru tahap 4.

Bagaimanapun, keluarga Gemma cuba mengumpulkan wang sebanyak £50,000 (RM267,363.34) supaya dia dapat menjalani rawatan di sebuah klinik swasta Hallwang di Jerman yang pakar dalam merawat kanser.

BACA INI JUGA: Daun Rerama, Daun Ajaib Penawar Penyakit Kronik!

Sumber: Mynewshub.cc

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon