Wednesday, June 29, 2016

Wanita Terbakar Ketika Guna Telefon Bimbit Di Stesen Minyak!


Tindakan pantas pekerja stesen minyak yang curiga melihat sebelah kasut di bahagian luar sebuah kereta, berjaya menyelamatkan seorang wanita yang terperangkap dalam kereta berkenaan selepas disambar api akibat penggunaan telefon bimbit.

T Sarifhla.jpg

Pengurus stesen minyak di Taman Setapak Indah itu, Muhd Haikal Kamarudin berkata, selepas pekerjanya membuka pintu kereta berkenaan, kepulan asap keluar dari kereta itu, manakala wanita berkenaan meronta-ronta kesakitan akibat melecur 60 peratus bahagian badannya.

Dalam kejadian yang berlaku pada tengah hari itu, wanita berkenaan melecur di bahagian badannya apabila telefon bimbit yang sedang digunanya disambar api.

Mangsa yang dikenali sebagai T Sarifhla, 25, dikatakan sedang mengisi minyak sambil menggunakan telefon bimbit sebelum berlaku percikan api hingga menyambar telefon bimbitnya.

Wanita itu dipercayai bertindak masuk ke dalam keretanya dan menutup pintu kereta jenis Perodua Axia itu.

"Sebaik pekerja saya membuka pintu kereta, dia melihat terdapat banyak kepulan asap keluar dengan seluruh tubuh mangsa melecur bersama kulitnya melekat di belakang tempat duduk penumpang," katanya ketika ditemui Bernama di lokasi kejadian.

Muhd Haikal berkata, semasa pekerja membuka pintu kereta itu, api telah pun padam.

Menurutnya, pekerjanya kemudiannya bertindak menutup seluruh kawasan stesen minyak itu dan menghubungi pihak polis dan bomba.

"Pada masa sama, pekerja saya turut menghalang orang ramai dari mendekati kawasan kejadian.

"Mereka semua telah dilatih supaya bertindak memberikan bantuan awal sekiranya berlaku sebarang perkara tidak diingini sebelum bantuan seterusnya tiba," katanya. -Bernama

BACA INI JUGA: Misteri Manusia Terbakar Secara Tiba-tiba

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon