Monday, August 17, 2015

Isu RM2.6 Bilion, Dari Awal Lagi Rakyat Telah DiPerbodohkan!


Cuba kita ingat kembali waktu mula-mula isu deposit RM2.6 bilion ini meletup sebulan setengah yang lepas dan diikuti dengan kenyataan dari tuan punya akaun yang secara otomatis menjadi billionaire iaitu PM Najib.

Najib-bohong [2]

Antara ayat yang Najib nukilkan waktu itu..

4. Siasatan sedang dilakukan oleh Pasukan Petugas Khas untuk menentukan sama ada tuduhan yang dibuat oleh Wall Street Journal bahawa saya telah mengambil dana 1 MDB untuk kepentingan diri sendiri berasas atau tidak.

Najib

Laporan akhbar dan media sosial SEMUA memberi gambaran bahawa pasukan Petugas Khas/Task Force yang telah ditubuhkan sebelum itu bagi menyiasat 1MDB telah diberikan tugas tambahan iaitu bagi menyiasat dakwaan RM2.6 billion itu.

Seluruh rakyat Malaysia ingat Task Force sedang menyiasat kes itu dan ini termasuk tuan punya akaun Najib!

Makanya ramai yang bertanya kenapa Najib tidak disoal siasat padahal dia adalah suspek utama dalam kes RM2.6 bilion?

Dan kenapa Najib tidak digantung tugas sebagai PM sementara siasatan berjalan?

Rupa-rupanyanya, "Sejak awal, pasukan khas itu ditubuhkan secara tidak sah. Mereka tidak sepatutnya menyiasat perdana menteri atau mana-mana individu berkaitan hal itu.

"Pasukan khas asal ditubuhkan bagi melihat keseluruhan polisi sistem perbankan seperti pengubahan wang haram, aliran dana haram, pengurup wang yang menggunakan cara yang haram untuk memindahkan wang dari dalam dan luar negara, transaksi wang secara haram melibatkan pengganas dan penjualan dadah serta kelemahan yang ada di dalam sistem. -Malaysiakini

Anda sebagai rakyat Malaysia, tidak terbau hancing ke? Macam kena kencing je?

SIASAT-NAJIB-2.6BILION

Kita diminta bersabar menunggu hasil siasatan Task Force dan jangan buat sebarang spekulasi. Tapi Rahman kata Task Force tidak sepatutnya siasat Najib!?

Laporan asal adalah dari artikel TheStar..

In the first place the task force was illegally constituted. They were not supposed to be investigating the PM or any individual for that matter.

Bagaimana dengan kenyataan Najib dalam blognya seperti di atas?

Apa ni?

Tak cukup memperbodohkan rakyat, Tengku Adnan cuba buat lawak ngeri pula dengan kenyataan ini...

"Kami sudah berkali-kali menjelaskan isu ini. Sebagai Setiausaha Agung, saya sedar tentang perkara ini dan begitu juga bendahari parti " - TMI.

Huh? Mereka berdua sedar tentang deposit itu SEBELUM atau SELEPAS alasan Derma dicipta oleh team Najib?

Dan mereka 'berkali-kali' menjelaskan perkara ini SEBELUM atau SELEPAS ayat Derma mula enter frame?

Kenyataan yang ini pun nak kena rekod juga...

Seorang pemimpin bahagian Umno mendakwa wang RM2.6 bilion yang didepositkan ke dalam akaun peribadi Datuk Seri Najib Razak adalah "sumbangan politik dari Arab Saudi".

"Ia sebagai sebagai penghargaan kepada Malaysia yang memperjuangkan agama Islam dan mengamalkan pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah," kata Ketua Umno Kuantan Datuk Seri Wan Adnan Wan Mamat seperti dilapor oleh Sinar Harian Online. -Mkini.

Laporan itu juga menyebut, wang tersebut juga sebagai menghargai usaha Malaysia menyekat penyebaran fahaman kumpulan militan Negara Islam (IS).

Paling tak boleh blah adalah nasihat dari Najib sendiri yang menggesa pemimpin dan anggota parti supaya menutup isu dana politik, sebaliknya memberi fokus bagi menghadapi cabaran yang lebih besar dalam membangunkan negara dan menjaga kepentingan rakyat. -Mkini.

Ya, kita setuju isu dana RM2.6 bilion ini seharusnya diselesaikan dengan kadar SEGERA supaya tumpuan dapat diberikan kepada banyak perkara lain. Saya ulang, diselesaikan segera BUKAN ditutup!

Dalam banyak-banyak komen yang meluatkan, komen dari Mukhriz menunjukkan sekurang-kurangnyanya dalam kepimpinan Umno masih ada yang boleh pakai...

"Saya sangat tidak selesa dan rasa tak sedap hati dengan isu RM2.6 bilion ini.

"Benda ini sudah terbuka, saya tak cakap pun orang sudah tahu dan apabila disoal, saya sendiri tak tahu macam mana hendak menjawab."

Menurutnya, keadaan menjadi bertambah buruk apabila pihak berwajib dilihat berdolak-dalik dalam memberikan jawapan sebenar berhubung status dana berkenaan.

"Bila awalnya kita (Umno) menidakkan, kemudiannya apabila nak keluarkan laporan daripada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), kita mengiyakan pula," katanya.

"Boleh ke kita nak yakinkan rakyat bahawa Umno merupakan parti yang menegakkan Islam, memartabatkan Melayu dan memajukan tanah air tetapi pada ketika masa yang sama kewibawaan kita sendiri dipertikaikan?" -Sinar.

Pro Najib pastinya akan menyerang Mukhriz kerana tidak mengikut skrip yang telah dirancang tapi untuk pengetahuan kepimpinan Umno, apa yang diucapkan oleh Mukhriz itulah yang mewakili suara rakyat!

Rakyat mentertawakan alasan Derma yang diberikan.

Rakyat mahu isu ini diselesaikan segera.

Rakyat mahu Najib tampil beri penjelasan yang lengkap bukan lagi berbelit-belit lidah memberi pelbagai alasan yang hanya memperbodohkan rakyat!

Dari awal pendedahan WSJ lagi rakyat telah diperbodohkan!

BACA INI JUGA: Derma Arab RM2.6 Bilion 'Bulls**t', kata Tun Mahathir

Sumber: Dinturtle

1 comment

  1. kalau padi katakan padi tidak sy tertampi2..kalau ya katakan ya...tidak kami ternanti2....huk huk huk

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon