Mar 10, 2015

Aksi Separuh Bogel, Diana Danielle Perbodohkan Diri

Diana Danielle kembali menghangatkan industri hiburan tempatan apabila gambarnya beraksi seksi untuk sebuah majalah mulai tersebar di media sosial dan portal hiburan, minggu ini.

Diana Danielle Seksi

Difahamkan sesi penggambaran majalah lelaki itu diadakan pada bulan lalu untuk keluaran edisi Mac 2015.

Banyak pihak kurang senang dengan tindakan pelakon bergelar ibu itu, yang dilihat tidak sopan serta melanggar batas-batas seorang wanita Muslim.

Mengulas perkara itu, Presiden Seniman Malaysia (SENIMAN) Rozaidi Jamil atau Zed Zaidi berkata, setiap artis perlu lebih bijak berfikir dan tidak memperbodohkan diri sendiri dalam melakukan apa saja tindakan kerana secara tidak langsung ia boleh memberi kesan buruk terhadap industri seni tempatan.

“Kita sebagai artis janganlah sewenang-wenangnya biarkan diri diperalat oleh mana-mana pihak. Apa saja job yang ditawarkan, itu rezeki masing-masing tetapi hati-hati.

“Artis juga seharusnya kaji terlebih dulu. Misalnya kalau dituntut untuk melakukan sesuatu, artis harus tahu atas dasar apa dia perlu lakukan perkara itu?

“Kadang-kadang artis itu sendiri mungkin tidak tahu agenda di sebalik perkara yang mereka perlu lakukan. Persatuan ada sediakan khidmat kaunseling dan mereka boleh rujuk sama ada wajar atau tidak mereka menerima job tersebut.

“Artis itu juga perlu fikir secara rasional, kalau sesuatu perkara itu tidak baik, janganlah buat. Kalau dia tahu yang dia pakai itu seksi dan sensitif, janganlah pakai.

“Sebab kalau ianya boleh memberi kesan negatif apatah lagi melibatkan sensitiviti masyarakat secara tidak langsung ia juga memberi implikasi tidak baik pada industri seni,” kata Zed, sebagaimana dilaporkan portal Malaysian Digest.

Pada masa sama, Zed menyokong tindakan Diana yang tidak tampil dengan sebarang kenyataan berhubung isu tersebut.

“Tentang apa yang sudah sudah terlepas itu, kita maafkanlah dia (Diana).

“Tapi saya bersetuju dan sokong tindakan dia berdiam diri dan tidak bagi komen apa-apa sebab begini, cakap salah tak cakap pun salah.

“Kalau dia memberi penjelasan mungkin kenyataannya itu nanti akan dimanipulasi oleh pihak tidak bertanggungjawab dan keadaan jadi lebih buruk.

“Jadi, eloklah dia senyap dan biarlah perkara ini sejuk sendiri nanti,” katanya.

“Freedom Is Being You, Without Anyone’s Permission”

Diana Danielle Seksi [2]

Terbaharu, dalam laman Instagramnya Diana memuat naik ayat sinikal seolah-olah menjawab isu gambar coli tersebut iaitu “Freedom Is Being You, Without Anyone’s Permission” (Kebebasan bermakna kamu boleh menjadi diri sendiri tanpa perlu meminta keizinan sesiapa).

Agaknya terlalu tertekan dengan komen dan pelbagai persepsi negatif yang diterima ekoran kontroversi bodoh seksinya itu hingga tampil dengan kata-kata tersebut.

Kita memang tiada hak untuk menghukum tetapi sudah menjadi kewajipan untuk menegur perbuatan yang salah sekurang-kurangnya sebagai sesama Islam.

Aku mendengar Rasulullah SAW bersabda, "Barangsiapa di kalangan kamu melihat suatu kemungkaran, maka hendaklah dia mengubahnya dengan tangannya. Sekiranya dia tidak mampu maka hendaklah dia mengubahnya dengan lidahnya. Sekiranya dia tidak mampu maka hendaklah dia mengubahnya dengan hatinya. Yang sedemikian itu adalah selemah-lemah iman". [HR Muslim]

Jahilnya artis Malaysia..

BACA INI JUGA: Nasihat Seorang Perogol Untuk Wanita

Sumber: Mynewshub.cc

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

2 comments

Cara murahan yg dah lapuk dah.. tak modern langsung cara ni. Saya pun jadi boring tengok dia hhmmm...

kesian kat suami dia apabila menanggung dosa free bininya yg jahil...

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon