Tuesday, January 06, 2015

Benarkah Imaginasi Mampu Menarik Kekayaan?


Wallace Wattles yang dilahirkan pada 1860, telah menulis sebuah buku berjudul The Science of Getting Rich.

Bagaimana-menjadi-kaya

Menurut beliau, "Apa imej yang anda bentukkan di dalam kepala anda (mental image) akan datang kepada anda dalam bentuk fizikal – melalui proses alamiah seperti pernigaan, perdagangan dan sebagainya."

Katanya lagi, "Untuk memperolehi kekayaan ini, anda mesti aktif. Anda mesti membuat apa yang seharusnya anda lakukan setiap hari untuk membolehkan imej tersebut menjadi realiti. Sesiapa yang melakukan panduan ini, akan menjadi kaya. Dan kekayaan yang mereka perolehi adalah sama banyak dan bertepatan dengan gambaran dalam minda mereka, ketepatan tujuan mereka, kejituan kepercayaan mereka dan kedalaman tanda syukur yang mereka zahirkan."

Tak hairanlah, ada orang menyebut beliau sebagai: “Seorang yang telah mengubah dunia dengan buku kecilnya yang berwarna hijau.”

Pada satu hari di Chicago dalam tahun 1896, satu rahsia besar telah di terbongkar. Wallace mendapat inspirasi dan jawapan mengapa beliau tenggelam dalam kemiskinan selama ini.

Dengan mengubah imaginasi, beliau telah mengubah segala-galanya dan mendapat jalan bagaimana merealisasikan kehidupan yang beliau ingini - kemakmuran dan hasil yang melimpah ruah.

Malam tersebut, kehidupannya berubah untuk selama-lamanya. Selepas mengkaji tanpa mengira penat-lelah dan menguji-kaji prinsip ini, beliau telah mencantumkan formula yang membawa kejayaan dan kekayaan.

Dengan itu lahirlah buku The Science of Getting Rich. Secara mudahnya, buku tersebut memulakan berkembangnya teori Law of Attraction iaitu bagaimana prinsip imaginasi menarik kekayaan atau apa yang kita ingini.

Tetapi selama bertahun-tahun, penemuan-penemuan Wattles telah dilupakan – hampir kesemuanya, kecuali oleh beberapa orang sahaja.

Bagaimana manusia yang dijadikan Allah ini boleh mencapai kejayaan yang begitu gemilang? Tentu ada formulanya. Ada yang mencapai jalan pintas dan ada yang terpaksa melalui kesusahan demi kesusahan dan menghabiskan sepanjang usianya. Yang mengetahui formulanya, InsyaAllah akan dapat jalan yang cepat dan lebih mudah.

Einstein telah menyatakan bahawa imaginasi lebih penting daripada ilmu. Agak sukar untuk dipercayai. Tetapi tentulah beliau, seorang genius amat berhati-hati sebelum membuat sesuatu kesimpulan; dan tentulah kesimpulan beliau itu berasaskan kajian dan pemerhatian yang panjang lebar.

Allah menyuruh kita memikirkan apa yang dijadikanNya. Bukan hanya memikir, malah merenung, membuat kajian, mendalami ilmu, membuat ujikaji, bertanya kepada yang tahu dan sebagainya.

Dari Nabi s.a.w., sabdanya: "Fikirkanlah mengenai segala apa jua (yang diciptakan Allah), tetapi janganlah kamu memikirkan tentang zat Allah..." H.R. Ibn Abbas r.a.

Semua yang anda baca di atas adalah merupakan sebahagian kandungan yang terdapat di dalam ebook "Frekuensi Kaya".

Ebook ini melihat sejauh mana kita harus kaya dan tidak membelakangkan petunjuk dari Al-Quran dan hadis yang menyebut bahawa kadangkala harta dunia dan kekayaan boleh membawa kepada kerosakan.

Jadi, jika anda berminat dan berazam untuk menjadi kaya, dapatkan ebook ini dengan mengklik banner dibawah.



Dalami dengan lebih terperinci tentang kekayaan menurut perspektif islam.

Insyaa-Allah..

BACA INI JUGA: Istidraj, Nikmat Allah Kepada Manusia Ingkar

-SENTIASAPANAS.COM

2 comments

  1. Panduan yg bagus utk kita semua... sgt2 bermanfaat...

    ReplyDelete
  2. Menarik sekali isu dan topik yg dibangkitkan.

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon