Wednesday, December 04, 2019

Dai’ Farhan Cerai Isteri Pertama, Berbulan Madu Dengan 'Isteri Kaabah' Di China!


Belum pun habis troll masyarakat mengenai angka 18 membawa ke 19 yang menjadi jenaka di kalangan masyarakat selepas Dai’ Nik Ahmad Farhan memaklumkan pintu hatinya terbuka untuk beristeri dua kerana pertemuan itu berlaku di Kaabah, dan diberitakan Dai’ Farhan sudah menceraikan isteri pertamanya Fatin yang sarat mengandung anak kedua mereka.

Dai-farhan-kahwin-cerai

Pendedahan mengejutkan dari peguam terkenal, Asiah Abd Jalil di fbnya yang mengesahkan sudah mendengar rakaman voice note yang dihantar melalui aplikasi WhatsApp cukup mengejutkan.

Dalam penulisannya, peguam terbabit menulis, Dai’ Farhan sudah menceraikan isteri pertamanya, Fatin yang sedang hamil anak kedua, dengan talak satu.

Lafaz cerai disampaikan melalui voice note aplikasi WhatsApp. Saya sudah mendengar voice note tersebut. Alasan perceraian ialah kerana Fatin nusyuz dan memfitnah suami.

Pada 22 November 2019 yang lalu, Fatin mendakwa telah dipukul dan dikurung oleh Daie Farhan. Laporan polis telah dibuat oleh ahli keluarga.

Daie Farhan kini berada di China bersama isteri Kaabahnya seperti ditulisnya.

Dai Farhan Cerai Isteri

Sebelum ini, Dai’ie Nik Farhan telah membuat laporan polis dan mengemukakan tuntutan saman kepada kawan baik isterinya yang didakwa memfitnah dirinya.

Da’i Farhan dalam laporannya berkata, dia mengemukakan tuntutan saman terhadap individu tersebut malah, beberapa individu lain bakal diambil tindakan undang-undang kerana didakwa menyebarkan fitnah terhadap dirinya.

Menurut Da’i Farhan, dia telah pun membuat dua laporan polis untuk tindakan selanjutnya. Menerusi entri itu, Da’i Farhan turut meluahkan rasa syukur serta meninggalkan peribahasa ‘terlajak perahu boleh di undur, terlajak kata dapat mudarat’.

Dalam pada itu, Da’i Farhan berharap semoga apa yang berlaku dapat dijadikan pengajaran buat semua netizen agar menggunakan media sosial secara berhemah dan tidak menyebarkan fitnah tanpa mengetahui kesahihannya.

Terdahulu, Da’i Farhan tampil menjelaskan dakwaan individu yang juga merupakan rakan baik isterinya kerana mahu membalas dendam dan tidak boleh menerima isterinya reda untuk hidup bermadu.

Malah, Farhan juga mendakwa pernah dipelawa oleh 18 orang wanita yang berhasrat untuk menjadi isteri keduanya sebelum ini, tetapi terpaksa menolak kerana tidak ada keperluan untuk berkahwin lagi.

Mahu Mual

“Jujur saya katakan, sudah 18 orang wanita sudah meminta untuk menjadi isteri kedua sepanjang tempoh beberapa tahun perkahwinan saya dengan Fatin (isteri pertama). Namun semuanya saya tolak dengan mudah, namun wanita yang ke 19 ni membuatkan saya tiada kekuatan untuk menolak.

“Masyallah. Auranya membuatkan saya terkenang kisah penyatuan cinta antara Nabi Muhammad SAW dan Siti Khadijah," katanya.

Dakwanya, dia tidak mempunyai kekuatan untuk menolak takdir dan ketentuan Allah SWT yang sudah menetapkan jodohnya dengan wanita ke 19 yang kini sudah bergelar isteri keduanya.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: remaja

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon