Monday, June 04, 2018

Qatar Tawar Kontrak Hampir RM1 Bilion Untuk Zinedine Zidane Latih Pasukan Bola Sepak


Tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tahu dan itulah yang boleh digambarkan kepada pemain legenda Perancis, Zinedine Zidane apabila menjadi jurulatih yang menerima tawaran paling lumayan di muka bumi ini iaitu £120,000 (RM635,368) sehari untuk mengemudi skuad kebangsaan Qatar pada saingan Piala Dunia 2022 nanti.

Qatar Tawar Kontrak Hampir RM1 Bilion Untuk Zinedine Zidane

Zidane, 45, baru-baru ini mengejutkan ramai pihak apabila secara tiba-tiba melepaskan jawatannya sebagai jurulatih Real Madrid hanya berselang lima hari menjulang Piala Liga Juara-Juara buat kali ketiga berturut-turut bersama The Galacticos sekali gus membuka ruang kepada Qatar membuat tawaran tersebut.

Sekiranya Zidane menerima tawaran itu, beliau dijangka memperoleh pendapatan £44 juta (RM232 juta) setahun selain mengumpul kekayaan £176 juta (RM934.61 juta) bagi tempoh kontrak selama empat tahun bersama skuad dikenali sebagai Al-Annabi (The Maroons) tersebut.

Mengesahkan jumlah tersebut sudah tersedia untuk ditandatangani ialah bilionair berpengaruh di Mesir, Naguib Sawiris yang memuat naik status mengenai hal itu pada akaun Twitter miliknya.

Selain tawaran lumayan daripada Qatar, Zidane turut mempunyai pilihan lain terutamanya Chelsea yang dikatakan berminat mendapatkan khidmatnya memandangkan Antonio Conte dijangka meninggalkan Stamford Bridge hujung musim ini.

Pada masa sama, Zidane mungkin merupakan pengurus pasukan Perancis seterusnya jika skuad Les Bleus itu gagal pada saingan Piala Dunia 2018 di Rusia.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: kosmo

2 comments

  1. Tuah ayam nampak di kaki, tuah zidane nampak kat kepala botaknya, takkan 1 bilion kot, upla lagi, 1 trillion okla.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak percaya? Tak baca betul-betul la tu =D

      Delete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon