Wednesday, June 06, 2018

Kate Spade, Pereka Fesyen Terkenal Mati Bunuh Diri


Bercakap tentang jenama Kate Spade, siapa yang tidak kenal dengan jenama fesyen antarabangsa ini namun begitu, pereka fesyen terkenal itu akhirnya ditemui meninggal dunia di rumahnya pada pagi selasa (6/6/2018).

Kate Spade, Pereka Fesyen Terkenal Mati Bunuh Diri

Berikutan berita kematian Kate Spade yang tidak dijangka, mari kita melihat kembali detik-detik kegemilangan jenama popular itu, termasuk selebriti yang memeriahkan warna-warni kempen yang tidak boleh kita lupakan.

1993: Bekas editor majalah Mademoiselle, Kate Brosnahan melancarkan rangkaian begnya sendiri iaiti Kate Spade New York bersama suaminya Andy Spade.

1998: Membuka butik buat kali pertama di New York City, Los Angeles dan Jepun. Pada tahun 2018 ini juga Kate menerima Anugerah CFDA untuk Pereka Aksesori Terbaik.

1999: Menambah koleksi kasut.

2000: Dalam episod Sex and the City, Charlotte bergurau bahawa tamponnya tidak akan sesuai dengan dompet jenama Kate Spade miliknya.

2006: Kate Spade New York dijual kepada Liz Claiborne. Kempen Spring/Summer 2006 mempunyai beg raffia yang comel dan totes terang yang sempurna untuk dipakai setiap hari. Kate menjadi juri khas Project Runway’s musim ketiga.

2007: Kate dan Andy Spade melangkah keluar dari syarikat itu untuk memberi tumpuan kepada keluarga mereka. Pasangan itu dikurniakan seorang anak perempuan Frances Beatrix Spade pada tahun 2005.

2011: Pelakon Bryce Dallas Howard menjadi wajah baru Kate Spade dalam kempen yang berwarna-warni, menampilkan jenama aksesori tersendiri dan barang-barang elegan.

2014: Taylor Swift terlihat membawa beg tangan Bow Terrace Top Handle ketika dia keluar dari bandar New York. Penyanyi itu kelihatan berseri, memakai top corak polka dot dengan skirt yang sedondon.

Kate Spade, Pereka Fesyen Terkenal Mati Bunuh Diri

2015: Memperkenalkan barang keperluan rumah serta perabot dalam jenamanya.

2015: Kate dan Andy Spade melancarkan Frances Valentine, koleksi baru kasut mewah dan beg. Kate Middleton tampil dengan koleksi dress Kate Spade berwarna merah jambu dengan corak berbunga untuk Hari Kesihatan Mental Sedunia pada bulan Oktober di London.

2018: Pelancaran semula ikonik OG Sam untuk ulang tahun ke-25 Kate Spade. Bintang dari This Is Us, Chrissy Metz memakai gaun kobalt biru Kate Spade di Screen Actors Guild Awards.

Bunuh Diri

Mendiang Kate meninggal dunia pada usia 55 tahun dan difahamkan, pereka fesyen yang berasal dari Amerika Syarikat itu ditemui mati oleh pembantu rumah di kediamannya di Park Avenue, New York sekitar jam 10.00 pagi.

Dia dipercayai meninggal membunuh diri setelah mayatnya ditemui tergantung di rumahnya.

Sempat Meninggalkan Nota

Dalam perkembangan lain, Kate Spade dikatakan sempat meninggalkan sekeping nota sebelum bertindak menggantung diri.

Walau bagaimanapun, sehingga kini belum ada pihak yang boleh menjelaskan dengan lebih terperinci apakah isi kandungan nota yang ditinggalkan Kate Spade, sekiranya ia benar-benar wujud.

Kematian itu bukanlah sesuatu yang mengejutkan bagi adiknya, kerana menurutnya Kate sejak tiga hingga empat tahun yang lalu dikatakan mengalami tekanan jiwa sehingga terpaksa menenangkan dirinya dengan mengambil alkohol.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: hangat

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon