Tuesday, February 07, 2017

'Saya Pilih Islam Kerana Agama Ini Menjawab Semua Persoalan Saya'


Seorang lelaki warga Jepun mendapat hidayah selepas berusaha selama bertahun-tahun mendalami dan mempelajari semua agam samawi sebelum akhirnya memilih untuk memeluk Islam.

Yamamoto Qaym Naoki
Yamamoto Qaym Naoki bersama isteri membaca al-Quran.

Satu perkongsian dalam sebuah wawancara yang disiarkan dalam sebuah video, Yamamoto Qaym Naoki, memberitahu bahawa selepas dia mempelajari semua agama, hanya Islam yang telah menjawab semua persoalannya.

"Sejak dari kecil saya berminat dengan agama-agama samawi, dan mula mempelajarinya sejak dari muda terutamanya agama Kristian," katanya yang juga merupakan mahasiswa di Universiti Kyoto.

Ujarnya sejak dari itu, dia aktif mendalami ilmu berkaitan agama yang terdapat di dunia ini.

"Ketika di Sekolah Tinggi, ibu saya telah membeli buku berkaitan agama, saya membacanya tetapi masih mahu mengetahui lebih lanjut," katanya lagi.

Setelah dewasa beliau dinasihati oleh seorang profesor untuk mempelajari Islam di bumi Arab.

"Saya memeluk Islam di Mesir, di masjid Al-Azhar dihadapan Sheikh Hassan dan Sheikh Ali Go'ma, selepas memeluk Islam saya rasakan satu perasaan yang sungguh damai," katanya.

Dia benar-benar mahu mengetahui kebenaran tentang sesebuah agama selepas dia ditimpa satu penyakit kronik.

"Saya mula berfikir kepada diri saya sendiri semasa sakit, mengapa saya perlu melalui ini? Dan kenapa saya sakit dan tidak ada yang menolong?

"Dan selepas pulih, saya merasakan seperti saya perlu mengucapkan terima kasih, kepada DIA yang menyelamatkan saya dari penderitaan.

"Dan kemudian saya mula berfikir, mesti ada kuasa bergerak di dunia ini! Mesti ada ALLAH!" katanya.

Selepas itu, katanya beliau terus belajar tentang agama, untuk mencari kebenaran.

"Kemudiannya saya tahu bahawa Univerisiti Doshisha menawarkan kursus-kursus dalam agama, Kristian, Yahudi dan Islam dan pengajian saya diteruskan disana.

"Semasa mengkaji, saya mendapati bahawa Islam mempunyai banyak jawapan kepada soalan-soalan ketika saya sakit, jadi saya putuskan untuk bersama Islam," katanya.

BACA INI JUGA: Mengapa Allah Mendatangkan Bahagia Sesaat Tapi Derita Berpanjangan?

Sumber: SH

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon