Friday, December 02, 2016

Pramugara Dedah Rahsia Terselamat Nahas Ngeri Pesawat CP-2933


Seorang kru pesawat CP-2933 yang terhempas, Erwin Tumiri yang terselamat dalam nahas pesawat membawa pasukan bola sepak Chapecoense menceritakan detik-detik ngeri ketika pesawat mula menjunam.

Erwin Tumiri CP-2933

Erwin Tumiri, yang merupakan salah seorang daripada enam mangsa yang terselamat memberitahu, ketika kejadian suasana huru-hara sementara penumpang pula ketakutan.

Ini menyebabkan ramai yang meninggalkan tempat duduk masing-masing dan mereka menjerit semasa pesawat CP-2933 itu mula terhempas.

Erwin Tumiri CP-2933

Bercerita bagaimana dia masih hidup, Erwin mendedahkan di terselamat kerana membentukkan badannya seperti bayi dalam janin ketika pesawat mula menjunam.

Menurutnya, ketika nahas itu ‘dia mematuhi langkah keselamatan’ seperti yang disarankan.

Erwin Tumiri CP-2933

“Saya letakkan beg antara kaki saya dan membentuk kedudukan bayi dalam janin – sebagaimana yang disyorkan ketika berlaku insiden tidak diingini.

“Ketika kejadian, ramai yang berdiri dari tempat duduk mereka dan menjerit,” katanya kepada stesen Fox Sports Argentina.

Sementara itu, seorang lagi pramugari terselamat, Ximena Suarez, memberitahu ketika pesawat sedang menjunam, lampu tiba-tiba terpadam.

“Saya tidak ingat bagaimana ia berlaku,” katanya menurut laporan Deportes RCN.

Erwin Tumiri CP-2933
Ximena Suarez.

Seramai 71 penumpang maut dalam nahas pesawat berkenaan yang dilaporkan terhempas selepas dipercayai kehabisan minyak.

Pesawat sewaan khas LAMIA terhempas di kawasan pergunungan berdekatan bandar Medellin.

Chapocoense Real

Gambar diatas diambil pada 24 November 2016, menunjukkan pasukan bola sepak Chapocoense Real ketika beraksi dalam peringkat separuh akhir di Brazil.

Pesawat tersebut membawa 81 orang, termasuk ahli pasukan Chapocoense Real iaitu pasukan bola sepak Brazil yang sepatutnya beraksi dalam perlawanan akhir Copa Sudamericana.

BACA INI JUGA: 10 Syarikat Penerbangan Paling Selamat Di Dunia

Sumber: Mynewshub

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon