Wednesday, September 28, 2016

Norsakinah Naim, Pelajar Malaysia Dilaporkan Hilang Di Perancis!


Berasal dari Sungai Petani Kedah, Nur Shakinah Naim @ Nor Sakinah, 19, yang merupakan pelajar tahun pertama tajaan JPA di IUT De Rouen dan mengambil jurusan kejuruteraan kimia di Perancis dilaporkan hilang sejak beberapa hari lalu.

Norsakinah Naim

Norsakinah dikatakan tidak pulang ke rumah sejak Jumaat lalu dan hanya disedari oleh rakan serumahnya yang kemudian membuat laporan kehilangan di Kedutaan Malaysia di Perancis.

Rakan serumah memberitahu bapa Nur Shakinah Naim @ Nor Sakinah, Naim Awang, mereka menemui telefon bimbit anaknya itu sedang berdering dan ditinggalkan dalam biliknya, sebelum menyedari ketiadaan Norsakinah di rumah sewa mereka.

Naim memberitahu bahawa Sakinah ada menghubunginya pada Jumaat lalu tetapi panggilan tersebut terputus.

Dia ada menghubungi Norsakinah pada hari Sabtu, tetapi panggilan tersebut dijawab oleh rakan serumahnya yang memberitahu Sakinah tidak pulang kerumah.

Keluarga buat solat hajat

Norsakinah Naim

Keluarga pelajar Malaysia yang hilang di Paris sejak Jumaat lalu mengadakan solat hajat bagi memohon agar Nur Shakinah Naim @ Nor Sakinah, 19, dapat ditemui dengan selamat.

Naim Awang, berkata, rumah mereka di Tikam Batu, Sungai Petani mula dikunjungi sahabat handai, saudara-mara serta rakan-rakan Nur Shakinah Naim @ Nor Sakinah yang mula datang bagi mengetahui perkembangan terbaru berhubung kehilangan anaknya itu.

Naim berkata beliau mendapat tahu mengenai perkara tersebut apabila dihubungi Kedutaan Malaysia di Paris yang memaklumkan anaknya tidak pulang ke rumah sejak beberapa hari lalu.

Kali terakhir Nur Shakinah Naim @ Nor Sakinah menghubungi mereka adalah pada 23 September dan beliau tidak menunjukkan tanda-tanda pelik ketika berbual dengan ibunya.

"Malah kedengaran suaranya sangat ceria dan tidak menunjukkan yang dia ada masalah. Dia anak yang sangat baik dan pintar dalam pelajaran," katanya.

Anak kedua daripada enam beradik itu yang merupakan lepasan Sekolah Menengah Kebangsaan Pekula, Tikam Batu memperoleh 10A1 dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia 2014.

Keluarga pelajar Malaysia yang hilang di Paris sejak Jumaat lalu mengadakan solat hajat malam ini bagi memohon agar Nur Shakinah Naim @ Nor Sakinah, 19, dapat ditemui dengan selamat.

BACA INI JUGA: Misteri 5 Beradik 'Ghaib' Dalam Kebakaran!

Sumber: Mynewshub | SH

2 comments

  1. Teringin juga nak tahu dia pergi mana sebenanya, kata nak pegi beli makanan kucing.. Hmm misteri kan..

    ReplyDelete
  2. sangat2 merisaukan..semoga telah selamat balik ke rumah

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon