Sep 21, 2016

Angelina Jolie Failkan Permohonan Cerai Terhadap Brad Pitt

Angelina Jolie dan Brad Pitt bercerai, sekalipun sebelum ini Angelina Jolie dan Brad Pitt mungkin dilihat antara pasangan yang paling bahagia di dunia sehingga diberi jolokan Brangelina oleh media hiburan.

Anjelina Jolie dan Brad Pitt bercerai

Namun, akhirnya Angelina Jolie dilaporkan telah memfailkan permohonan cerai dengan suaminya, Brad Pitt, Isnin lalu.

Pasangan itu bertemu semasa berlakon bersama dalam filem Mr. and Mrs. Smith pada tahun 2004 yang pada ketika itu, Brad Pitt masih berkahwin dengan seorang lagi pelakon terkenal, Jennifer Aniston.

Menurut sumber media hiburan barat, Angelina Jolie memfailkan permohonan cerai tersebut atas alasan perbezaan pendapat yang tidak boleh diatasi antara mereka berdua.

Keputusan itu dibuat oleh Angelina Jolie selepas aktres itu tidak berpuas hati dengan cara Brad Pitt menggalas tugas sebagai seorang ayah dan juga tidak dapat menahan masalah panas baran Brad Pitt.

Selain itu, penyalahgunaan dadah oleh Brad Pitt juga menjadi salah satu sebab Angelina Jolie membuat keputusan untuk bercerai dengannya, selepas 2 tahun menjalani kehidupan sebagai suami isteri.

Tindakan tersebut juga diambil kerana Angelina Jolie mendakwa tidak mahu anaknya terpengaruh dengan Brad Pitt yang juga seorang peminum alkohol tegar.

“Keputusan ini dibuat atas sebab keselamatan keluarga dan anak-anak kami,” kata Jolie.

Jolie dalam permohonan cerainya meminta hak penjagaan penuh terhadap enam anak mereka (termasuk anak angkat) dan hanya mahu membenarkan Brad Pitt berjumpa dengan mereka pada masa yang ditetapkan.

Pasangan itu mempunyai enam anak iaitu Maddox, Zahara, Shiloh, Pax, Vivienne dan Knox.

Jolie dan Pitt menjalin hubungan cinta sejak tahun 2004 dan membuat keputusan untuk berkahwin pada tahun 2014.

Bagaimanapun, masalah dalam rumah tangga mereka mula dikesan pihak media sejak Julai lalu.

Angelina Jolie dan Brad Pitt amat menyayangi anak-anak mereka dan tidak pernah menunjukkan hubungan mereka berada dalam masalah di hadapan anak, sehinggalah tuntutan perceraian difailkan oleh Jolie.

Kesilapan Besar

Anjelina Jolie dan Brad Pitt bercerai

Sebelum ini, media pernah melaporkan bahawa Brad Pitt mengakui bahawa mengahwini Angelina Jolie merupakan satu kesilapan besar bagi dirinya.

Menurut sumber, punca utama mereka menghadapi krisis rumah tangga ini adalah kerana sikap Angelina Jolie sendiri yang akhirnya menyebabkan Brad Pitt bosan.

Angelina dikatakan terlalu ‘bossy’ atau dengan kata lain gemar mengarahkan suaminya malah pernah menjatuhkan air muka suami di hadapan ahli keluarga mereka.

KEMASKINI

Brad Sedih Berpisah Dengan Angelina, Minta Media Beri Privasi

Angelina Jolie dan Brad Pitt

Sementara itu, Brad Pitt meminta pihak media memberikan sedikit privasi buat dirinya dan keluarga dalam berhadapan kes penceraiannya dengan Angelina Jolie.

Memetik majalah People, Brad dikatakan sedih dengan perpisahan itu dan kini dia hanya mahu memberikan sepenuh perhatian dan fokus terhadap enam orang anaknya.

“Saya amat sedih dengan perpisahan ini, tapi yang paling penting sekarang ialah kebajikan anak-anak kami.

“Saya harap pihak media tidak menganggu anak-anak kami sepanjang melalui tempoh sukar ini,” katanya.

Sementara itu, wakil jurucakap Angelina pula berkata keputusan untuk bercerai yang dibuat aktres itu adalah demi kebaikan keluarga mereka.

“Buat masa ini Angelina tidak akan memberikan sebarang komen dan meminta semua pihak memberikan masa dan privasi buatnya,” kata wakil tersebut.

BACA INI JUGA:

Sumber: SENTIASAPANAS

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

1 comments so far

Itulah pasangan paling bahagia di dunia tapi tak semestinya sentiasa bahagia kan???

Walaupun dah bercerai tak semestinya bermusuh.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon