Friday, July 01, 2016

Pak Lah Perdana Menteri Yang Tiada Pencapaian Langsung!?


Dakwaan Najib Razak bahawa bekas perdana menteri Tun Mahathir Mohamad gagal membangunkan pengangkutan awam umpama “meludah ke langit”, kata seorang bekas pengarang kanan New Straits Times.

NAJIB+LUDAH+MUKA+SENDIRI.PNG

"(Masalah) ini kerana pendahulu saya yang memerintah selama 22 tahun, tidak banyak memberikan perhatian kepada pengangkutan awam.

"Oleh kerana itu, terdapat kekosongan, Pelaburan tidak mencukupi dan terdapat sistem yang tidak selaras kerana dimiliki oleh terlalu banyak pihak," kata Najib pada ucapannya.

Setelah hampir 20 tahun, sudah pasti banyak pembangunan pesat berlaku, makanya penambaikan serta laluan baru perlu diwujudkan bagi memenuhi keperluan semasa.

Tun Mahathir lah yang telah memulakan kesemua projek canggih yang dapat kita lihat sekarang, LRT, Monorel, Komuter, ERL, KLIA dsb. Najib hanya menambah baik apa yang sedia ada.

Setelah cubaan HIJACK projek kereta nasional Proton baru-baru ini, kini sekali lagi Najib cuba HIJACK projek LRT pula. Itu sajalah yang Najib tahu buat iaitu HIJACK projek Tun untuk ambil kredit buat dirinya!

Najib mungkin sudah sedar yang rakyat mula mempertikaikan apakah sumbangan beliau kepada pembangunan negara sejak 6 memerintah.

Cakap berdegar-degar kononnya Najiblah yang terhebat, duit negara berpuluh bilion dah habis dek 1MDB, lancar itu ini tapi kenyataannya, habuk pun tarak!

Nak tak nak, terpaksa Najib HIJACK apa saja projek zaman Tun Mahathir untuk diambil kredit buat dirinya sebab nak hijack projek Pak Lah, tak nampak apapun.

Tapi yang peliknya, kenapa Najib boleh buat-buat lupa zaman Pak Lah yakni pendahulu beliau yang sebenar? Boleh pulak main skip dan lompat terus ke Tun Mahathir?!

Nampak sangat yang Najib berdendam dengan Tun. Sama juga dengan kes Proton baru ni, amatlah tidak professional bagi seorang PM mengungkit menyalahkan PM terdahulu (apalagi dengan melompat sorang lagi PM sebelumnya).

Jelas Najib tidak punya idea sendiri untuk membangunkan negara, oooops maaf.. Najib ada ideanya yang tersendiri yang begitu idealistik tapi ternyata semuanya HAMPEH!

Maka terpaksalah Najib tumpang idea lama Tun Mahathir, namun masih relevan walaupun selepas berbelas tahun Tun bersara. Kemudian Najib cuba HIJACK idea Tun itu. Memang low class Najib ni..

Rasanya lepas ni akan ada lagi cubaan hijack projek-projek Tun Mahathir oleh Najib. Itu sajalah yang Najib mampu buat. Kesian..

BACA INI JUGA: Kisah Jam Antik Dari Malaysia

Sumber: DinturtleOri

1 comment

  1. Negara kita ketandusan pemimpin yg berwibawa dan sesuai dgn dunia masa kini...

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon