Wednesday, July 13, 2016

Jawatan Kosong Kerja Di Istana Dengan Gaji RM73,000 Setahun!


Dalam laman sesawang Istana Buckingham, telah tersiar iklan jawatan kosong sebagai pencuci pinggan khas dengan gaji tahunan sebanyak 16,755 Pound Sterling (RM73,000) setahun.

Istana Buckingham, London

Bukan itu sahaja, sekiranya sah diambil bekerja, pihak istana akan menyediakan sarapan, makan tengah hari dan makan malam kepada pemohon dan dibenarkan tinggal di Istana Buckingham.

Sekiranya menerima arahan daripada pihak istana, dia juga perlu masuk ke istana lain milik kerabat raja England seperti Windsor Castle dan Balmoral untuk melakukan kerja mencuci.

Walaupun kerjanya hanya cuci pinggan, kebajikan yang disediakan cukup menarik. Selain disediakan makan dan tempat tinggal, tempoh kerja hanyalah lima hari seminggu, layak diberikan 33 hari cuti tahunan dan mempunyai skim persaraan.

Manakala syarat-syarat lain yang diperlukan ialah pemohon perlu mempunyai semangat berpasukan, perlu tepati masa, boleh dipercayai, minat dengan kariernya, sanggup bekerja keras dan bersifat agresif.

Dalam iklan tersebut, pihak istana tidak menetapkan pemohon sama ada memiliki pengalaman atau tidak tetapi perlu menjalani latihan yang bakal disediakan dalam istana.

BACA INI JUGA: Moosham Castle, Istana Ahli Sihir!

Sumber: Malaysiastylonews

1 comment

  1. Assalammualaikum... SP,

    wahhh...best dapat kerja kat istana nie..

    mselim3

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon