Jun 17, 2016

Selepas 18 Tahun Akhirnya Yahoo Messenger 'Sign Out' Selamanya!

Sebelum wujudnya aplikasi seperti Facebook, Whatapps, Gtalk, WeChat, Telegeram dan pelbagai lagi, Yahoo Mesengger merupakan pilihan ramai netizen untuk berhubung dengan rakan atau rakan baru.

Yahoo Messenger 'Sign Out'.jpg

Perkataan ASL (Age, Sex, Location) dengan 'avatars' amat sinonim bagi pengguna Yahoo Mesengger atau lebih dikenali sebagai YM.

Mereka yang lahir tahun 90an atau awal tahun 2000 pasti akan terkenang semua ini di mana ruangan chat YM dan MIRC menjadi platform pilihan netizen ketika itu.

Namun, seiring dengan pekembangan media sosial Facebook dan Twitter, pihak Yahoo telah mengambil keputusan untuk menamatkan penggunaan YM lama ini untuk digantikan dengan aplikasi baru milik mereka yang berkonsepkan media sosial di mana ia turut menyertakan aplikasi emel di dalamnya dan juga ruangan untuk untuk mesengger, pada 5 Ogos 2016 ini.

"Walaupun kami menggunakan pengendalian asas dari Yahoo Mesengger, pengguna digalakkan untuk mendaftar produk baru yang kami akan lancarkan pada 5 Ogos ini," jelas ketua Arkitek Yahoo, Amotz Maimon melalui blognya.

Dengan penamatan khidmat Yahoo mesengger ini, ternyata menghibakan ramai orang.

Yahoo Messenger 'Sign Out' [2].PNG

Selamat tinggal Yahoo Mesengger kerana mewarnai kehidupan kami sebelum ini, selamat datang kepada aplikasi baru.

BACA INI JUGA: Aplikasi Android Terbaik Menghalau Nyamuk Aedes

Sumber: Siakapkeli.my

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon