Jun 22, 2016

5 Destinasi Pelancongan Yang Mirip Cerita Dongeng!

Melawat ke negara yang mempunyai tempat bagaikan alam fantasi yang menakjubkan memang menjadi impian setiap individu. Dengan alam yang tidak biasa dan pemandangan yang tidak nyata, tempat-tempat ini akan membuat anda bagaikan berada di dunia alam ghaib.

Dengan itu, jom kita lihat 5 tempat di dunia ini yang mirip dalam kisah–kisah dongeng.

Colmar, Perancis

Colmar.jpg

Daerah Colmar di Perancis merupakan kota yang paling indah di Eropah, seakan baru keluar dari negara dongeng.

Kota Kecil di Alsace ini terkenal untuk seni bina kota yang berwarna warni dan tempat ini merupakan kota terkering kedua di Perancis.

Pulau Faroe

Pulau Faroe

Sekali pandang, pulau ini seperti pulau yang dihuni para Hobits dan Elves dari “The Lord of the Rings”. Pulau ini bertempat di antara Iceland dan Norwegia, Samudra Atlantik Utara.

Terdiri dari 18 pulau, Pulau Faroe ini mempunyai pemandangan yang indah dan dramatis serta ombak yang begitu samudara.

Neuschwanstein Castle, Jerman

Neuschwanstein Castle

Istana yang mirip seperti ‘Istana Disneyland’ ini terletak di puncak pergunungan di Jerman dan sering menjadi inspirasi logo Disneyland yang kita lihat dalam filem- filem karya Walt Disney seperti Cinderella dan Sleeping Beauty.

Istana ini dikatakan mempunyai ruangan seperti ‘The Throne Room’ yang dihiasi dengan lukisan-lukisan di seluruh tembok dan mozaik dan ruang ‘The Singers Hall’ untuk pertunjukan musik dan drama. Macam menetap di alam sastera dan drama!

Greenland

Greenland

Greenland adalah sebuah alam liar yang terpencil dengan tiada pembinaan jalan yang lengkap dan pemandangan yang belum terjamah.

Permandangan alam yang menakjubkan ini tentu akan membuat anda menganga. Dengan jalan yang tidak lengkap dan penghuni yang tidak ramai, tempat ini bagaikan dihuni oleh Dwarf yang kita lihat dalam cereka dongeng.

Hutan Bambu, Jepun

Hutan Bambu, Kyoto

Hutan Bambu yang terletak di Kyoto, Jepun ini dikatakan tidak mempunyai sebarang kaitan dengan industri filem, tetapi pemandangan hutan ini menyerupai latar belakang filem ‘Crouching Tiger, Hidden Dragon or House of Flying Daggers’.

BACA INI JUGA: 10 Terowong Pohon Kayu Paling Indah Di Dunia

Sumber: Astroawani

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon