May 5, 2015

Nahas Duke, Enam Myvi Bukan Berlumba Cuma Memandu Laju!

Susulan kamalangan yang mengorbankan tiga sekeluarga termasuk bayi berusia enam bulan itu, seorang ahli Familia Myvi Club bernama Yana cuba menafikan penglibatan rakan-rakannya yang dikatakan berlumba sekaligus menjadi punca kemalangan tersebut.

Nahas-Duke

“Diorang bukan berlumba. Tolong jangan percaya pada (berita) viral yang tersebar. Mereka hanya menjalankan tugas sedangkan tidak tahu perkara sebenar,” katanya, menafikan dakwaan yang tersebar di media sosial.

Namun, gambar satu perbualan di Whatsapp di antara ahli-ahli Familia Myvi Club yang dilihat seakan cuba ‘menegakkan benang yang basah’ membuatkan kami mempersoalkan mengapakan manusia bernama Yana ini cuba membuat sandiwara bagi menutup cerita sebenar?

Bagi memberi pencerahan kepada anda semua tentang benarkah enam pemandu Myvi tersebut berlumba atau tidak, cuba anda nilaikan sendiri rakaman CCTV di Lebuhraya Duke ini yang menampakkan gaya pemanduan mereka.

Ya, mereka sememangnya memandu dalam keadaan laju atau dengan kata lainnya, sedang BERLUMBA.

Rakaman berdurasi 30 saat itu memaparkan aksi pemanduan berbahaya daripada keenam-enam suspek dan kini pihak polis sedang menjalankan siasatan.

Kepada insan bernama Yana, tidak perlulah back-up kawan-kawan sekalipun anda tahu cerita sebenar dan apa kes tanggal sticker ‘kebanggaan’ tu? Heh.

Rakaman CCTV Tunjukkan Lebih 6 Myvi Terlibat?

Rakaman kamera litar tertutup (CCTV) berdurasi 30 saat yang kini tersebar dilihat tidak hanya menunjukkan enam Myvi, tetapi mungkin tujuh atau lebih yang dipandu laju pada waktu sebelum kejadian.

Rakaman yang diambil di Plaza Tol Ayer Panas, Setapak itu turut memperlihatkan kenderaan Pajero Sport yang dinaiki mangsa yang merupakan sepasang suami isteri beserta bayi mereka.

Apa pun, ada baiknya kesemua kenderaan yang kelihatan dalam rakaman CCTV tampil ke hadapan bagi membantu siasatan terutama para pemandu Myvi terlibat.

BACA INI JUGA: The Island Race, Tragedi San Diego

video

Sumber: Mynewshub.cc

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

1 comments so far

Tak suka si yana nie eh....dah tahu depa buat salah...
Yang sibuk nak tegak kebenaran tu kenapa....
Kalau terkena keluarga sendiri...
Baru tahu tinggi mana langit...bumi juga dipijak kan...
Ego emosi pula minah tu kan....

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon