Thursday, September 05, 2013

Lelaki Bosnia Saman Teman Wanita Banyak Kes Jenayah


Wanita tempatan yang disaman RM600,000 oleh seorang lelaki Bosnia, kelmarin kerana didakwa memperalatkan lelaki itu untuk sperma berkualiti tinggi sebelum ini pernah mengadu kepada Biro Pengaduan Awam MCA, mendakwa dia dipukul.

Lelaki Bosnia Saman Teman Wanita Banyak Kes Jenayah

Pengerusi biro itu, Datuk Seri Michael Chong berkata, wanita termpatan terbabit yang berusia 29 tahun ada bertemu dengannya di pejabatnya sebanyak dua kali selepas membuat laporan polis mendakwa dia dipukul lelaki berkenaan yang ketika itu kekasihnya, Mac lalu.

“Memang wanita itu ada membuat aduan kepada kami berhubung kekerasan dan salah laku lelaki terbabit terhadap dirinya namun, memandangkan kes itu sudah dibawa ke mahkamah saya enggan mengulas lanjut,” katanya.

(Baca: Wanita Warga Malaysia Disaman Kerana Mahukan Seks Enam Kali Sehari!)

Harian Metro semalam melaporkan lelaki warga Bosnia terbabit, Ervin Ahbabovic, 41, selaku plaintif memfailkan saman di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur bagi menuntut RM600,000 daripada bekas teman wanitanya kerana mendakwa dipergunakan wanita itu.

Dalam penyata tuntutannya, Ervin mendakwa dia dipergunakan defendan bagi memperoleh cahaya mata lebih baik berbanding sperma warga tempatan atas persepsi genetik orang Eropah mempunyai kualiti tiada tandingan, juga dipandang hebat.

Sementara itu, Chong berkata, sebelum ini, pihaknya juga pernah mengendalikan kes bekas isteri lelaki itu yang memohon bantuan pihaknya selepas lelaki terbabit membawa lari dua anaknya pulang ke negara asalnya (Bosnia) pada 14 April 2006.

“Lelaki terbabit dikatakan memujuk bekas isterinya untuk membawa anak mereka pulang bercuti ke negaranya, namun apabila berada di negara itu, kanak-kanan berkenaan dikurung dan dihalang daripada pulang ke Malaysia.

“Berikutan itu, kami melalui Wisma Putra dan Pejabat Kedutaan Malaysia di Bosnia bekerjasama dan berjaya membawa pulang kedua-dua kanak-kanak itu untuk dipertemukan dengan ibu mereka yang juga warga tempatan dengan selamat pada 22 Julai tahun sama,” katanya.

Chong berkata, lelaki itu juga pernah disabitkan kesalahan dengan jenayah gangguan seksual. Malah, beberapa wanita lain juga pernah membuat laporan sama terhadap lelaki terbabit.

Sementara itu, menurut sumber, lelaki yang memiliki taraf penduduk tetap (PR) itu dipercayai mempunyai lebih 20 laporan polis berhubung jenayah keganasan rumah tangga selain pernah dipenjara atas kesalahan berkenaan.

“Terdapat beberapa mangsa yang juga wanita tempatan yang sudah membuat laporan polis selepas mereka mendakwa menjadi mangsa keganasan lelaki itu,” katanya.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah ketika dihubungi pula mengesahkan ada laporan berkenaan dibuat ke atas lelaki itu di sekitar Kuala Lumpur membabitkan kes keganasan rumah tangga.

Ervin ketika dihubungi semalam pula menafikan dia terbabit kes keganasan rumah tangga dan gangguan seksual, sebaliknya memberitahu wujud satu akaun sosial palsu yang menggunakan namanya berserta pengakuan jenayah yang konon dilakukannya. -Hmetro

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon