Tuesday, February 19, 2013

Lari Bersama Lelaki Lain Tiga Hari Sebelum Nikah


Keluarga Norazlina Ismail, 23, yang menghilangkan diri dipercayai mengikut seorang lelaki tiga hari sebelum dinikahkan Sabtu lalu, berharap gadis itu pulang ke rumah dalam keadaan selamat.


Bapanya Ismail Saad, 60, berkata, dia sekeluarga bimbang keselamatan anak kelima daripada enam beradik itu yang keluar rumah jam 10.30 pagi pada Rabu lalu.

Berikutan kejadian itu, dia dan isteri, Salmiah Ahmad, 56, sukar melelapkan mata kerana asyik memikirkan keadaan anak perempuan mereka itu.

“Pak cik tak akan marah dia (Norazlina)...Pak cik cuma mahu dia balik, itu saja. Kami pun tak tahu kenapa dia tiba-tiba menghilangkan diri sedangkan sebelum ini dia bersungguh-sungguh hendak berkahwin selepas bertunang selama tiga tahun.

“Setakat ini tiada sebarang petunjuk mengenai lokasi anak saya, malah dia juga tidak menghubungi keluarga sejak hari kejadian,” katanya, semalam.

Norazlina sepatutnya diijab kabul dengan tunangnya Sabtu lalu, namun dibatalkan selepas dia gagal pulang ke rumah sejak hari kejadian.

Majlis kenduri diteruskan kelmarin dengan kenduri doa selamat walaupun tanpa kehadiran pengantin berikutan kad jemputan sudah pun diedarkan dan semua persiapan kenduri sudah diuruskan.

Sementara itu, Ismail yang bekerja sebagai pengawal keselamatan di sebuah kilang berkata, dia terpaksa mengambil cuti beberapa hari bagi menenangkan fikiran berikutan kejadian yang menimpa dia sekeluarga.

“Macam mana hendak kerja kalau fikiran asyik teringatkan dia (Norazlina). Entah dia makan atau tidak...entah ada duit atau tidak, di mana dia berada pakcik pun tak tahu,” katanya.

-myMetro

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon