Sep 29, 2016

Ikan Yu Pelik Miliki Muka Seperti Manusia Di Turki!

Mungkin inilah ikan yu yang paling pelik dan menakutkan kerana ia mempunyai wajah mirip manusia. Ia memiliki muka yang pelik dan luar biasa, berbeza dengan ikan yu lain.

Jaws

Jika diletakkan cermin mata, memang ia kelihatan seperti manusia. Ikan pelik ini telah mengejutkan orang ramai di pasar Turki. Ia ditangkap oleh nelayan di laut Mediterranean.

Disebabkan keadaan yang pelik dan luar biasa itu, pelanggan di pasar terbabit tidak melepaskan peluang untuk selfie dengan ikan yu sepanjang 3.28 kaki itu.

Jaws

Menurut Presiden Pertubuhan Nelayan Mersin, Faruk Polat, ikan itu memang jarang kelihatan di Mediterranean sebelum ini namun disebabkan cuaca buruk, ia berhijrah ke kawasan berkenaan.

“Kami gelarnya sebagai ikan berwajah manusia kerana ia ada mata, hidung dan bibir, sama seperti manusia. Ia pertama kali dilihat di India.

Jaws

“Satu lagi ciri ikan yu ini, ia baik untuk diabetes dan mengawal tahap gula dalam darah. Ia satu perkara yang terbukti secara saintifik,’’ katanya.

“Sebab itu kita membekukannya serta memberikannya kepada pelanggan yang menghidap diabetes dan kami juga memberikan secara percuma kepada pesakit kanser,’’ katanya.

BACA INI JUGA:

Sumber: Mynewshub

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon