Jul 30, 2015

Rakaman Audio Tangkap Najib Tersebar

Cuba dengar betul-betul rakaman audio dibawah. Ianya sudah tersebar melalui aplikasi WhatsApp sejak dari semalam lagi.

Tangkap-najib

Ramai yang mengatakannya itu adalah suara seorang pemimpin UMNO yang memegang jawatan Menteri Besar.

video
Download audio mp3 di SINI.

Dan ianya juga telah dinafikan oleh MB tersebut.

Berikut antara transkrip rakaman itu:

Menteri Besar Negeri Sembilan Datuk Seri Mohamad Hasan menafikan suara rakaman audio yang tersebar luas di laman media sosial mengkritik Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak adalah miliknya kerana terdapat kesilapan fakta dalam rakaman audio itu membabitkan dirinya.

Dalam satu kenyataan hari ini, Moahamad berkata individu dalam rakaman audio itu mengakui dirinya merupakan anak kepada seorang guru, sedangkan bapanya bukan seorang guru.

"Saya menafikan sekeras-kerasnya dakwaan tidak berasas dan tohmahan oleh pihak tertentu kononnya rakaman audio mengenai Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang memuatkan kenyataan oleh seorang individu yang sedang viral di media sosial sekarang adalah dari suara saya.

"Saya ingin menegaskan, saya tidak ada kena mengena langsung dengan rakaman audio itu, apatah lagi dengan pengakuan individu itu," kata Mohamad, dalam kenyataannya.

Beliau berkata, penyebaran rakaman audio yang cuba mengaitkan dirinya itu adalah satu fitnah berniat jahat dan cuba melaga-lagakan kepimpinan Umno.

"Buktinya kerana ada penipuan fakta dimuatkan dalam rakaman berkenaan, terutama latar belakang bapa kepada individu terbabit ialah seorang guru, sedangkan Allahyarham ayahanda saya bukan seorang guru.

"Pihak yang membuat dakwaan ini sememangnya berniat jahat terhadap saya, cuba mengelirukan rakyat dan mahu melaga-lagakan saya dengan pemimpin-pemimpin lain, baik di dalam parti Umno mahupun dalam kerajaan," kata Mohamad.

"Saya menggesa semua pihak supaya tidak mudah percaya dengan pembohongan dan fitnah yang dilemparkan oleh pihak tidak bertanggungjawab terhadap saya."

Rakaman audio berdurasi 1.54 minit itu mengandungi suara seorang individu yang mempersoalkan tindakan Najib berhubung isu siasatan skandal syarikat 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Antara inti pati rakaman audio itu adalah individu berkenaan mempersoalkan tindakan siasatan yang dikenakan terhadap beberapa individu, termasuk bekas Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

"Saya bukan nak menyebelahi Muhyiddin, mana-mana pihak, tapi dia cakap tu pun ada fakta, betul, dia kata kesilapan dilakukan, 'just apologise', kita akan bersama dia bukan kita minta dia berhenti, letak jawatan.

"Betulkan balik, jom sama-sama 'repair'. Macam (Tun Dr) Mahathir (Mohamad) tanya, 'simple', dia tak tanya apa, duit tu pegi mana, itu sahaja, apa yang Najib susah sangat, duit ini aku dah terpakai, salah 'manage', dah tersilap habis cerita. Mahathir nak tanya itu je.

"Yang ditangkapnya 'office boy', 'despatch', 1MDB. Ya Allah.

"Muhyiddin kata tu betul, kenapa tak tangkap orang yang disyaki, yang ditangkapnya tak bersalah, yang buat onar orang kata Najib, tangkaplah Najib, siasatlah Najib. Ini yang dituduh tak ditangkap, yang disyaki disiasat.

"Apa 'standard office boy' nak buat kerja RM42 bilion ini...macam tak logik. Ini mendatangkan kemarahan rakyat. Rakyat zaman ni tak bodoh. Zaman mak bapak kita bodohlah. Zaman itu tiada komputer..." kata suara rakaman audio itu. ~The Malaysian Insider

Sekali dengar macam suara dia, tapi jangan cepat percaya sebab rakaman suara saja, ramai yang boleh meniru suara orang lain..

Lagipun individu yang bersuara seperti Menteri Besar Negeri Sembilan itu mengaku dirinya merupakan anak kepada seorang guru, sedangkan bapa Menteri Besar Negeri Sembilan bukan seorang guru.

Sumber: Darisungaiderhaka

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon