Sep 3, 2014

Rebecca Nur Islam Dan Fesyen Ketat Terbaru!

Sama seperti memakai tudung, keinginan untuk berpakaian mengikut syariat Islam memerlukan hidayah untuk melakukannya.

Rebecca Nur Islam

Mungkin itu sebabnya pelakon Rebecca Nur Islam tak pernah serik mengenakan pakaian yang menimbulkan kontroversi meski pun sudah berhijrah menutup kepala.

Jika sebelum ini Rebecca pernah ditegur peminat kerana memakai pakaian ketat ala Teletubbies dan gaun sendat paras betis kini dia kembali ‘dihencap’ kerana memakai legging dan baju ketat ketika mengunjungi sebuah pusat karaoke.

Rebecca Nur Islam [2]

Antara komen dilemparkan pengunjung Instagram Rebecca berhubung pakaiannya ini adalah ‘seketat-ketatnya legging’, ‘semua nampak!’ dan ‘bulattt’.

Bagaimana pun tinjauan di Instagram Rebecca mendapati dia sudah melakukan pembersihan pada komen-komen negatif di gambarnya.

Rebecca Nur Islam [3]

Sepatutnya apabila terbuka hatinya untuk berhijab, biarlah semuanya berhijab atau sekurang-kurangnya tidak berpakaian terlalu ketat macam ni.

Bab pakaian yang benar-benar mengikut syariat tu marilah kita sama-sama doa semoga Allah memberi hidayah kepadanya dan kita semua.-Mynewshub.my

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

21 comments

moga Allah bg pentunjuk kepada dia...aamiin

Betul tu, hijrahlah sepenuhnya bkn hanya sebahagian..

Sebenarnya etika berpakaian yang ada nilai pada pandangan Allah swt tergantung pada niat seseorang. Setiap orang berbeza niat masing2 berpakaian. Ada yg berpakaian kerana ikut arus fesyen semasa. Ada yg bertudung hanya utk d pandang baik org Lain. Dan berpakaian yg mendatangkan nilai d sisi Allah ialah berpakaian ikhlas kerana mencari keredhaan Allah semata2 bkn keredhaan manusia. Jadi dia berpakaian ikut standard yg ditetapkan dlm Islam Dan itu dilakukan hanya semata2 kerana Allah..semoga Allah memberikan hidayahnya. Amin

dia patut buang sahaja baju2 lama beliau.klu x dibuang tgn gatal utk guna...

jom sama2 doakan dia.... masih respek dia sebab amik 4 orang anak yatim tu jaga... yang dosa dia pakai ketat ni, kita tak mampu tegur terang2... tegur diam2 (doakan) pun takpe.....

Malangnya niat yang baik tidak akan menghalalkan cara..:(

Yang lelaki tu jang tenung lama2 pula..hehe

Membalut aurat dan menutup aurat amat besar bezanya.. semoga Allah kurniakan hidayah kpd beliau... aamiin.

menutup aurat bkn bermakna menutup rambut dgn selendang ja...kalau tak faham..tak tahu..wajib belajar..kalau ikut fesyen..mcm tu la jadinya..

pakai tudung hanya untuk berfesyen...doakan mereka..

dia ni bertudung kerana fesyen je ni...masih tak paham lagi..moga diberi pentunjuk kepada dia

kita doakan perubahan kearah kebaikan pasti berlaku walau secara perlahan...

hati manusia Allah yang pegang.. semoga ada perubahan lebih baik

doakan moga dia berubah dgn lebih baik .

masih setengah-setengah hatinya mungkin mas hehehe

setengah mateng sudnya, hehe..!!
maaf kalau komentar dulu, soalnya ceritanya lumayan panjang, jadi harus benar-benar dibaca neh, biar paham alurnya, bukan begitu mas panas sentiasa

bener juga tuh, kalau pakaiannya saja begitu, terus hijabnya buat menutup apa sih, semua lekuk tubuhnya sama saja dengan mereka yang tidak berhijab, hmmmm...berhijab itu memang harus mendapat hidayah dariNYA.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon