Tuesday, October 22, 2013

Sidang Injil Borneo KL Nekad Pertahan Kalimah Allah!


Mahkamah Rayuan Putrajaya menetapkan majalah minggun The Herald dilarang menggunakan kalimah Allah sebagai rujukan kepada tuhan bagi agama Kristian dalam penerbitan Bahasa Malaysia.

Isu Kalimah Allah

Sebelum ini, Kerajaan Persekutuan mengemukakan rayuan terhadap keputusan kontroversi Mahkamah Tinggi yang membenarkan kalimah suci itu digunakan The Herald.

Isu Kalimah Allah

Keputusan panel tiga diketuai Hakim Datuk Seri Mohamed Apandi Ali berpendapat, kalimah suci itu jika dibenarkan penggunaannya akan mencetuskan kekeliruan dalam masyarakat.

(Baca: Realiti Nama Tuhan Dalam Agama Kristian)

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak semalam berkata, keputusan Mahkamah Rayuan berhubung penggunaan kalimah Allah tidak melibatkan amalan penganut Kristian di Sabah dan Sarawak.

Najib berkata perkara yang terkandung dalam resolusi 10 perkara peringkat kabinet pusat itu akan dikekalkan di kedua-dua negeri.

“Baru-baru ini apabila Mahkamah Rayuan membuat keputusan mengenai kalimah Allah, ia tidak menyentuh sama sekali mengenai amalan Kristian di Sabah dan Sarawak, malah 10 points agreement masih dikekalkan,” katanya.

Namun bagi Sidang Injil Borneo Kuala Lumpur (SIBKL), mereka tetap akan menggunakan kalimah Allah

” Tidak kira apa pun yang akan terjadi, kami di KBM tetap akan menggunakan kalimah Allah, memuji, menyembah & mengasihi Allah Bapa, Anak Allah & Roh Allah,” kata mereka dalam Facebook.

Anda lihat dan nilaikanlah sendiri gambar-gambar di bawah, ia diambil dari laman web mereka sendiri iaitu di http://www.sibkl.org.my

Isu Kalimah Allah
Isu Kalimah Allah
Isu Kalimah Allah
Isu Kalimah Allah

[Sumber]

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon