Wednesday, October 30, 2013

Paktor, Aplikasi Mencari Jodoh Di Facebook


Bagi sesetengah orang, mencari jodoh mungkin merupakan suatu perkara yang sukar.

Paktor

Dalam kebanyakan kes, kita sering tidak tahu sama ada “calon idaman” kita sudah berpunya atau pun tidak.

Namun, setiap masalah pasti ada penyelesaiannya. Dengan bantuan aplikasi cari jodoh yang dikenali sebagai Paktor, peluang anda mungkin akan menjadi lebih cerah!

Setelah mendapat kejayaan besar, aplikasi yang direka oleh seorang usahawan dari Singapura itu, Paktor akan dilancarkan di serata Asia termasuk Korea Selatan, Taiwan, Hong Kong, Thailand, Vietnam dan Filipina. Aplikasi ini boleh dimuat turun di Apple App Store dan Google Play Store secara percuma.

Paktor

Paktor berfungsi melalui sistem unik, “double-blind matching system” yang hanya akan memberi notifikasi kepada pengguna apabila pengguna lain memilih untuk “Like” profil anda.

Sistem padanan pada aplikasi ini turut mengambil kira lokasi pengguna tersebut dan membuat padanan pada rangkaian pengguna lain di kawasan yang terdekat dengan anda.

Paktor memerlukan profil Facebook pengguna yang mempunyai sekurang-kurangnya 50 rakan (untuk memastikan akaun anda sah).

Walau bagaimanapun, aplikasi ini tidak akan menggunakan sebarang maklumat dari akaun Facebook pengguna untuk tujuan privasi yang dilindungi.

Selamat berjaya!

Sumber: Mynewshub

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon