Friday, August 16, 2013

"James Bond" Meninggal Dunia!


Siapa masih ingat lagi aksi payung terjun berpakaian ala James Bond ketika upacara pembukaan Sukan Olimpik London dua tahun lalu?? Beliau Mark Sutton, 42 tahun telah meninggal dunia semalam selepas terjun dalam sebuah acara terjun.


Beliau meninggal dunia di tempat kejadian selepas jatuh terhempas di sebuah kawasan pergunungan di Banjaran Alps di Switzerland.

Mark, dilaporkan menerima jemputan satu acara melibatkan juruterbang. Acara itu melibatkan aksi payung terjun dari sebuah helikopter.

Insiden tragis itu berlaku pada hari pertama acara tiga hari itu berdekatan Martigny, hampir dengan sempadan Perancis.

Pada Olimpik 2012, Mark yang berpakaian seperti Jame Bond melakukan aksi payung terjun ke dalam Stadium Olimpik bersama rakan Gary Connery yang berpakaian seperti Ratu Elizabeth II.

Bercakap kepada akhbar The Sun, Garry berkata beliau sudah kehilangan seorang kawan yang bijak dan kelakar.

Pihak polis mengesahkan seorang lelaki British berusia 42 tahun mati selepas terjun bersama seorang rakan dari sebuah helikopter di kawasan Grandes-Otannes.

Menurut kenyataan polis, kedua-duanya terjun pada ketinggian 3,300 meter pada pukul 11 pagi semalam dan mengikut perancangan akan mendarat di kawasan berhampiran.

Siasatan awal mendapati, pendaratan gagal dan Mark telah terhempas di kawasan pergunungan.

“Mangsa, berusia 42 tahun dan tinggal di Chamonix, Perancis dikategorikan sebagai yang terbaik di dunia dalam aksi terjun bebas,” menurut kenyataan itu. –Mynewshub



Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon