Thursday, October 04, 2012

Seluar Dalam Rahsia Wanita Brazil Kekalkan Perkahwinan


Perempuan di Brazil memiliki rahsia tersendiri agar perkawinannya boleh bertahan lama. Antaranya dengan tidak menggunakan seluar dalam ketika melangsungkan majlis perkahwinan. Mereka percaya jika mereka menikah tanpa memakai seluar dalam boleh membuat rumahtangga mereka kekal.


Kebiasaan ini menimbulkan sikap kurang senang seorang anggota dewan di Brazil yang bernama Ozias Zizi untuk membuat peraturan yang melarang pengantin wanita menikah tanpa memakai seluar dalam.

Hal tersebut di bangkitkan untuk menyelamatkan para pemimpin agama dari hal-hal memalukan ketika mereka memimpin upacara pernikahan. Menurutnya, menikah tanpa mengenakan seluar dalam adalah suatu perkara yang tidak sopan, selain itu untuk memasuki tempat beribadah harus menunjukkan rasa hormat.

Zizi sedar peraturan itu pastinya sukar untuk di laksanakan, namun ia akan melakukan kempen mendidik agar wanita berhenti melakukan perkara yang kurang sopan itu. Namun seorang ahli agama setempat bernama Enoch de Castro menganggap peraturan tersebut hanya sia-sia.

Menurutnya, sukar untuk meminta polisi bagi menegakkan peraturan ini kerana perlu memeriksa samada pengantin wanita memakai seluar dalam atau tidak.

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon