Sunday, November 30, 2014

Makhluk Asing Paling Terkenal Filem Hollywood


Banyak filem yang mempunyai watak makhluk asing namun bukan semuanya dikenali ramai. Tapi, senarai berikut ialah antara makhluk-makhluk asing yang wataknya memberikan impak dan sememangnya dikenali kebanyakan pencinta filem.

The Thing

The Thing

Makhluk asing yang menyerupai parasit ini akan menceroboh ke tubuh seseorang manusia ataupun haiwan sehinggalah ia bertukar bentuk dan musnah.

Mac and Me

Mac and Me - Mysterious Alien Creature

Mac ialah makhluk asing yang kesunyian dan diculik oleh penculik CIA dan menamakannya sebagai Mac, singkatan kepada 'Mysterious Alien Creature'.

Diva

Diva Plavalaguna

Makhluk asing yang mampu menyanyi opera? Mungkin tak pernah terjadi pada makhluk asing yang lain dan sebab itulah watak Diva Plavalaguna begitu tersohor.

Prawns

Prawns - Alien

Rahsia kepopularan makhluk asing ini ialah ia seolah-olah gabungan alien-alien yang muncul dalam filem Predator, Alien dan juga Predator.

Thomas Jerome Newton

Thomas Jerome Newton

Watak yang dibawakan dengan cemerlang oleh David Bowie ini dipaparkan dalam filem fiksyen pada tahun 1976 iaitu Man Who Fell To Earth. Matlamat utamanya ialah untuk membina sebuah kapal angkasa yang mampu membawa air dari Bumi ke planetnya yang memerlukan air.

Marvin The Martian

Marvin The Martian

Kedatangan Marvin dari Martian ke Bumi lebih membawa hiburan berbanding membawa masalah.

Worm Guys

Worm Guys

Makhluk ini pula menjadi terkenal melalui filem Men In Black II pada tahun 1997. Walaupun dari segi fizikalnya nampa seperti tidak merbahaya, tapi mereka sebenarnya dilengkapi dengan senjata berbahaya.

Chewbaca

Chewbaca

Selain menjadi makhluk asing paling digemari, Chewbacca juga seringkali diingati sebagai watak sampingan kegemaran dalam dunia filem. Walaupun tanpa bahasa pertuturan, perilakunya menyebabkan wataknya sangat digemari oleh para peminatnya.

E.T.

E.T.

Sejak filemnya dipasarkan pada tahun 1982, E.T. terus kekal dalam ingatan ramai penggemar filem tersebut.

Mr. Spock

Mr. Spock

Bagi peminat tegar siri Star Trek, makhluk separuh manusia ini akan terus terpahat di ingatan mereka sebagai salah satu 'wajah' yang melambangkan siri sains fiksyen terkenal tersebut.

Alien

Alien

Alien dianggap sebagai salah satu makhluk asing paling jahat bagi filem fiksyen. Ia membiak dalam hos manusia tetapi menjadi makhluk asing yang hampir menyerupai cicak.

Neytiri

Neytiri

Dia terkenal sebagai Puteri Na'vi dalam filem Avatar malah wataknya sebagai puteri juga berlainan daripada kebiasaan kerana dia seorang yang berdikari, berani serta mempunyai kelebihan fizikal yang atletik.

Predator

Predator

Satu lagi watak makhluk asing yang sangat terkenal daripada salah satu filem box-office Arnold. Penampilannya saja sudah cukup untuk membuatkan kita berasa takut dan tidak senang duduk.

Yoda

Yoda

Yoda adalah bintang bagi rangkaian filem-filem Star Wars dan menjadi lambang kepada kebijaksanaan.

BACA INI JUGA: Misteri Sindrom Tangan Alien

-SENTIASAPANAS.COM

4 comments

  1. Makhluk asing pun ada juga yang terkenal huhuA

    paling kenal predator ja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, Predator paling terkenal dan menakutkan..:)

      Delete
  2. Cerita The Thing tu paling saya suka.. yg lain pun ok juga cuma klu diperhatikan cerita The Thing tu pelakonnya semua lelaki. Tiada kisah cintan2.. dari awal sampai akhir mmg triller.. berdetup2 jantung tengok.. smpai skrng saya ingat.. :D

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon